Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltun, Mukadder
dc.date.accessioned2019-08-23T06:16:28Z
dc.date.available2019-08-23T06:16:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/96
dc.description.abstractSeçmeli Kur'an dersine giren öğretmenlerin Kur'an dersi ile ilgili öğretim programı, amaç ve hedefler, dersin seçilme durumu, dersin içeriği, eğitim öğretim süreci, ölçme ve değerlendirme, yeterlilikleri, yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri ile ilgili görüş ve düşüncelerinin ele alındığı bu araştırmanın amacı: Öğretmenlerin görüşlerine göre seçmeli Kur'an dersi ile ilgili bir durum tespiti yapmak, yaşadıkları sorunları belirlemek ve çözüm önerilerinde bulunmaktır. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmamızda, nitel araştırma deseni olarak durum analizi ile kültür analizinden yararlanılmıştır. 2016 yılı Temmuz-Aralık ayları arasında gönüllülük esasına göre Türkiye'nin farklı bölgelerinde ve farklı şehirlerinde görev yapan toplam 26 öğretmenle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler, yarı standartlaştırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Ardından toplanan bu veriler analiz edilmiş, yorumlanmış ve değerlendirmesi yapılmıştır. Araştırmamızın sonucunda öğretmenlerin görüşlerine göre öğretim programının yeterli olmadığı, seçmeli Kur'an dersinin seçilmesinde özellikle öğrencinin kendi tercihi, ailesi ile okul idaresinin etkili olduğu, seçmeli Kur'an dersinin verimliliğini belirleyenin, öğrencinin kendi isteği ile bu dersi seçmesi olduğu, seçmeli Kur'an dersinin öğrencinin dindarlığını, ahlakını ve davranışlarını az ya da çok olumlu etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Öte yandan öğretmenlerin seçmeli Kur'an dersinde, sınıf mevcutlarının kalabalık olması, öğrencilerin Kur'an-ı Kerim ile ilgili hazır bulunuşluk seviyelerindeki farklılıklar, öğrencilerin isteksizliği, dersin seçmeli olmasından dolayı öğrencilerin yeterli önemi vermemesi, seçmeli Kur'an dersi için ayrı bir sınıfın bulunmaması, Kur'an dersinin niteliği sebebiyle sınıf hâkimiyetinin sağlanamaması, ders saatinin yetersizliği, öğrencilerin Kur'an dersinden beklentilerinin farklı olması ve ailelerin yeterli bilince sahip olmaması sorunlarıyla karşılaştıkları görülmüştür. Ulaşılan diğer bir sonuç: Seçmeli Kur'an dersinde öğretmenin samimi, gayretli ve öğretme sevgisiyle dolu olması, öğrenciye dersin sevdirilmesi ile öğrencinin derse istekli hâle getirilmesi, öğretmen-veli işbirliğinin sağlanması, öğretmence öğrencinin iyi tanınması, öğrencilerle birebir ilgilenilmesi, dersin etkinliklerle daha eğlenceli daha ilgi çekici hâle getirilmesi ve öğrenciler üzerinde not baskısının yapılmaması gerektiğidir. The main goal of this thesis dealing with the Quran teachers' thoughts about the curriculum, aims, objectives, content, learning process, feasibility and the evaluation of Quran lessons is to determine the ideas of Quran teachers on the field; to release the problems they face and to make some useful suggestions. It is used a qualitative methood in this study. It is benefitted from the situational research and cultural analysis papers. In 2016 between July and December made interviews with 26 volunteered teachers teaching all around the Turkey. The data used in this study is obtained from the semi-standardized surveys. And then those surveys are carefully analysed, interpreted and evaluated. At the end of the study, according to the teachers' point of view, it is clearly understood that the curriculum of Quran lesson is not sufficient enough; the lesson is chosen by the student him/herself, their parents and the school management. On the other hand, the willingness of the students is more efficient and the Quran lessons more or less affects the moral and ethics of the students in a positive way. On the other hand, teachers face some problems such as; crowded classrooms; unsufficient background of students and the level differences among them moreover the unwillingness and the ignorance of the students as it is an elective lesson; inadequate classroom atmosphere; the non efficient classroom management; the students expectations and the unconsciousness of the parents. An other results is that: It is necessary that Quran teachers are supposed to be sincere, energetic and willing to learn new things; make students love the lesson and draw students attention; make teacher- parent connection; realise the students' capacity well take care of the studens individually make lessons more attractive and not to make pressure over students' grades.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject4+4+4 eğitim sistemien_US
dc.subject4+4+4 education systemen_US
dc.subjectDin eğitimien_US
dc.subjectReligious educationen_US
dc.subjectSeçmeli ders seçimien_US
dc.subjectElective course choiceen_US
dc.titleÖğretmen görüşlerine göre seçmeli Kur'an dersleri-Nitel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeElective Qquran lesson according to teachers' opinions-A qualitative researchen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorAltun, Mukadder
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster