• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Development of the grammar learning awareness scale

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.611Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2025

Yazar

Taşdemir, Fazilet
Atalay, Elif
Ekinci Çelikpazu, Esra

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Taşdemir, F., Atalay, E., & Ekinci Çelikpazu, E. (2025). Development of the Grammar Learning Awareness Scale. Frontiers in Education, 9, 1480823. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1480823

Özet

This study was conducted in order to develop a measurement tool to determine the awareness of why students learn grammar in their mother tongue. The sample of the research consists of 900 participants who continue their education at different grade levels in 6 high schools in a province in Turkey. As a result of the analysis, it was confirmed that the sub-factors of the scale were the components of the structure called grammar learning awareness and that they formed the determined structure together. The model-data fit indexes of the scale were found to be higher than the values accepted by the literature. Cronbach's Alpha internal consistency coefficient scale's sub-dimensions were 0.76 for “The Contribution of Grammar to Individual Development”, 0.76 for “The Contribution of Grammar to Language Skills”, 0.76 for “The Contribution of Grammar to Cognitive Functions” and 0.78 for “The Contribution of Grammar to Communication Skills”. The internal consistency coefficient for the entire scale was determined as 0.83. The obtained values provided evidence showing that the Grammar Learning Awareness Scale is a valid and reliable measurement tool. It is thought that the contribution of grammar learning awareness to individual development, language skills, cognitive functions and communication skills can be measured by this scale.

Kaynak

Frontiers in Education

Cilt

9

Bağlantı

https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1480823
https://hdl.handle.net/11436/9979

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.