• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The impact of higher education on unemployed Turkish people's attitudes toward gender: A multilevel analysis

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (346.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Gök, Enes
Aydın, Burak
Weidman, John C.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gök, E., Aydın, B., Weidman, J. C. (2019). The impact of higher education on unemployed Turkish people's attitudes toward gender: A multilevel analysis. International Journal of Educational Development, 66, 155-163. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2018.10.004

Özet

This study investigated the effect of college on unemployed people's attitudes toward gender in Turkey. Gender, age, income, and the number of household members were also included in the model as well as college and gender interaction. the data were publicly available and collected by a team of researchers sponsored by the World Bank), the Spanish Impact Evaluation Fund, the Gender Action Plan, and the Turkish Labor Agency (ISKUR). the study included responses from a random sample of 5902 unemployed people in Turkey. Findings from the multivariate analysis revealed that unemployed people with a college degree have more egalitarian gender attitudes than unemployed people who did not hold a college degree, and females were found to be more egalitarian compared to their male counterparts. Findings did not reveal any significant effects of a college by gender interaction on gender attitudes. the number of household members had a meaningful impact on people's gender attitudes. the results confirm a college and gender effect on the attitudes of people toward dual-earning. Income is also a significant predictor on how people see dual-eamingin the family. in the second level analysis, findings indicate that people living in cities with higher socio-economic development scores have more egalitarian attitudes toward gender.

Kaynak

International Journal of Educational Development

Cilt

66

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2018.10.004
https://hdl.handle.net/11436/1562

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.