Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCıvgaz Kazancıoğlu, Şule
dc.date.accessioned2019-08-29T13:14:05Z
dc.date.available2019-08-29T13:14:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/164
dc.description.abstractBu araştırma, okul yöneticilerinin sahip oldukları kişilik özelliklerinin benimsemiş oldukları liderlik tarzları üzerindeki rolünü incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Rize ilinde MEB'e bağlı okullarda görev yapmakta olan 154 Müdür ve 184 Müdür Yardımcısı olmak üzere toplam 338 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği, Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24 istatistik programı kullanılmış olup tanımlayıcı ve çıkarımlı istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; dönüşümcü liderlik tarzı ile dışadönüklük, deneyime açıklık, yumuşak başlılık ve sorumluluk arasında pozitif yönde anlamlı; serbestlik tanıyan liderlik tarzı ile dışadönüklük, deneyime açıklık ve yumuşak başlılık arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Kişilik özelliklerinin dönüşümcü liderlik tarzının %6' sını, etkileşimci liderlik tarzının %4'ünü ve serbestlik tanıyan liderlik tarzının %10' unu açıkladığı da ortaya çıkmıştır. Ayrıca, benimsenen liderlik tarzlarının yönetsel pozisyona ve yöneticilikte geçen süreye göre farklılık gösterdiği tespit edilirken cinsiyete göre anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Anahtar kelimeler: Liderlik, dönüşümcü liderlik, etkileşimci liderlik, serbestlik tanıyan liderlik, kişilik This research was conducted to examine the influence of school principals' personality traits on the leadership characteristics they adopt. The sample of the research consists of a total of 338 school administrators, 154 of whom are principals and 184 of whom are vice principals working in the schools affiliated to MoNE in Rize. As data collection tools; Multifactor Leadership Questionnaire, Adjective Check List, and Demographic Information Form were used. In the analysis of the data, SPSS 24 statistics software was used and descriptive and inferential statistics techniques were employed. As a result of the research, a positive correlation exists between transformational leadership style and extroversion, openness to experience, soft-headedness and responsibility; and a positive correlation exists between laissez-faire leadership style and extroversion, openness to experience, and soft-headedness. Personality traits also account for 6% of the transformational leadership style, 4% of the transactional leadership style, and 10% of the laissez-faire leadership style. Moreover, it was determined that the adopted leadership styles differed according to the managerial position and the duration in management, while no significant difference was found with regards to gender. Key words: Leadership, transformational leadership, transactional leadership, laissez-faire leadership, personality.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectdönüşümcü liderliken_US
dc.subjectetkileşimci liderliken_US
dc.subjectserbestlik tanıyan liderliken_US
dc.subjectkişiliken_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjecttransformational leadershipen_US
dc.subjecttransactional leadershipen_US
dc.subjectlaissez-faire leadershipen_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.titleEğitim kurumu yöneticilerinin kişilik özelliklerinin benimsedikleri liderlik tarzları üzerindeki rolünün incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe role of the personality traits of the principals in the educational institutions on the leadership styles they adopten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorCıvgaz Kazancıoğlu, Şule
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster