• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İmam Hatip ortaokulları ile diğer devlet ortaokullarının değerler eğitimi açısından karşılaştırılması (Erzincan ili örneği)

Thumbnail

Göster/Aç

504376.pdf (4.744Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Göksu, Mehmet Zeki

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

İmam Hatip Ortaokulları ile diğer devlet ortaokullarında eğitim gören 8. sınıf öğrenci Görüşlerine göre bazı değerlerin bilişsel düzeyde öğrenilmesi ve içselleştirilmesi açısından karşılaştırmayı amaçlayan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemi desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Öğrencilerle odak grup görüşme tekniği kullanılarak görüşme yapılmıştır. Ayrıca her okuldan sekizer öğrenci olmak üzere dört grup belirlenmiş, birer öğretmen seçilmiş ve görüşme sonuçları karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okulun misyonu gereği ve dini eğitimine ağırlık verilmesi sebebiyle İHO öğrencileri değerler eğitimini, dini eğitim içerisinde gördükleri DDO öğrencileri ise tam anlamıyla dini bağlamdan kopuk olmasa bile daha bağımsız değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Değerler Eğitimi faaliyetlerinin hem İHO hem DDO olarak her iki okul türünde de benzer uygulamalar yapıldığı tespit edilmiştir. Ancak İHO öğrencilerinin okulun temsil ettiği misyon bakımından değerler eğitimi bağlamında kendilerini daha sorumlu hissettikleri de görülmektedir. Değerler Eğitimine sınav kaygısının olumsuz etkisi olduğu tespit edilmiştir. Kitap okuma faaliyetlerinin değerler eğitimine olumlu katkısı hususu tespit edilmiştir. Genel olarak İHO öğrencilerinin açıklanmalarında daha fazla dini söylem ve mistik kavramlar kullanmaları, DDO öğrencilerinin ise daha reel ve dünyevi bir dil kullanmaları göze çarpan en temel farklılıktır. According to 8th grade students' perceptions studying Imam Hatip Secondary schools and other secondary schools, the case study pattern of qualitative research method is used in this research, which aims to compare some values in terms of learning and internalization at the cognitive level. Students were interviewed by using a focus group interview technique. In this context, four groups (eight students from the schools) were determined, one teacher was selected from each school, and interview results were compared. According to the results of the research; As regards the concept of values education, it was determined that IHO students regard values education in religious education because of the mission of the school they study and its emphasis on religious education. On the other hand, DDO students, even it is not exactly disconnected, seem to be independent of the religious context. In terms of values education activities, in both types of schools IHO and DDO were found to have similar applications. However, it is also seen that IHO students feel more responsible in the context of value education because of the mission represented by the school. It was found that the value of education is negatively affected by test anxiety. Positive contribution of reading activities to value education was identified. In general, IHO students utilization more religious discourse and mystical concepts, while DDO students utilization more real and secular language in their explanation are the most fundamental difference.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/174

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.