Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöksu, Mehmet Zeki
dc.date.accessioned2019-09-03T08:13:34Z
dc.date.available2019-09-03T08:13:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/174
dc.description.abstractİmam Hatip Ortaokulları ile diğer devlet ortaokullarında eğitim gören 8. sınıf öğrenci Görüşlerine göre bazı değerlerin bilişsel düzeyde öğrenilmesi ve içselleştirilmesi açısından karşılaştırmayı amaçlayan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemi desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Öğrencilerle odak grup görüşme tekniği kullanılarak görüşme yapılmıştır. Ayrıca her okuldan sekizer öğrenci olmak üzere dört grup belirlenmiş, birer öğretmen seçilmiş ve görüşme sonuçları karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okulun misyonu gereği ve dini eğitimine ağırlık verilmesi sebebiyle İHO öğrencileri değerler eğitimini, dini eğitim içerisinde gördükleri DDO öğrencileri ise tam anlamıyla dini bağlamdan kopuk olmasa bile daha bağımsız değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Değerler Eğitimi faaliyetlerinin hem İHO hem DDO olarak her iki okul türünde de benzer uygulamalar yapıldığı tespit edilmiştir. Ancak İHO öğrencilerinin okulun temsil ettiği misyon bakımından değerler eğitimi bağlamında kendilerini daha sorumlu hissettikleri de görülmektedir. Değerler Eğitimine sınav kaygısının olumsuz etkisi olduğu tespit edilmiştir. Kitap okuma faaliyetlerinin değerler eğitimine olumlu katkısı hususu tespit edilmiştir. Genel olarak İHO öğrencilerinin açıklanmalarında daha fazla dini söylem ve mistik kavramlar kullanmaları, DDO öğrencilerinin ise daha reel ve dünyevi bir dil kullanmaları göze çarpan en temel farklılıktır. According to 8th grade students' perceptions studying Imam Hatip Secondary schools and other secondary schools, the case study pattern of qualitative research method is used in this research, which aims to compare some values in terms of learning and internalization at the cognitive level. Students were interviewed by using a focus group interview technique. In this context, four groups (eight students from the schools) were determined, one teacher was selected from each school, and interview results were compared. According to the results of the research; As regards the concept of values education, it was determined that IHO students regard values education in religious education because of the mission of the school they study and its emphasis on religious education. On the other hand, DDO students, even it is not exactly disconnected, seem to be independent of the religious context. In terms of values education activities, in both types of schools IHO and DDO were found to have similar applications. However, it is also seen that IHO students feel more responsible in the context of value education because of the mission represented by the school. It was found that the value of education is negatively affected by test anxiety. Positive contribution of reading activities to value education was identified. In general, IHO students utilization more religious discourse and mystical concepts, while DDO students utilization more real and secular language in their explanation are the most fundamental difference.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerleren_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectDeğerler eğitimien_US
dc.subjectValues educationen_US
dc.subjectDin eğitimien_US
dc.subjectReligious educationen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitimen_US
dc.subjectComparative educationen_US
dc.subjectOrtaokullaren_US
dc.subjectSecondary schoolsen_US
dc.subjectİmam hatip ortaokullarıen_US
dc.subjectReligious Vocational secondary schoolen_US
dc.titleİmam Hatip ortaokulları ile diğer devlet ortaokullarının değerler eğitimi açısından karşılaştırılması (Erzincan ili örneği)en_US
dc.title.alternativeThe comparison of İmam Hatip secondary schools with other state secondary schools in terms of values education (Sample of Erzincan city)en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorGöksu, Mehmet Zeki
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster