• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bearing capacity and slope stability assessment of rock masses at the Subasi viaduct site, NE, Turkey

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (16.63Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2018

Yazar

Kaya, Ayberk
Bulut, Fikri
Dağ, Serhat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kaya, A., Bulut, F. & Dağ, S. (2018). Bearing capacity and slope stability assessment of rock masses at the Subasi viaduct site, NE, Turkey. Arabian Journal of Geosciences, 11(8), 162. https://doi.org/10.1007/s12517-018-3477-7

Özet

This study investigates the bearing capacity of rock masses and stability of slopes at the Subasi viaduct site which is a part of the improvement project of the Artvin-Hopa government highway between KM 6 + 500 and 13 + 787 in NE Turkey. the geotechnical studies were performed in three stages. Firstly, the bearing capacity of moderately weathered andesitic tuff was evaluated using the empirical equations. Secondly, the major principal stress and vertical displacement due to the viaduct and traffic loadings at the level of foundations were determined by the finite element method (FEM). the vertical displacement value and comparison of bearing capacity and major principal stress show that any problem is not expected at the viaduct site in terms of the bearing capacity. Finally, the stability of slopes at the viaduct site was investigated using kinematic, limit equilibrium, and finite element method-based shear strength reduction analyses methods. It was concluded that no discontinuity controlled failures at the slopes are expected. However, a circular failure is possible to occur at the face slope excavated in highly weathered andesitic tuff. After support application, the long-term stabilization of face slope has been achieved. Consequently, it is suggested that the empirical, analytical, and numerical methods should be combined for a more reliable construction design.

Kaynak

Arabian Journal of Geosciences

Cilt

11

Sayı

8

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s12517-018-3477-7
https://hdl.handle.net/11436/1846

Koleksiyonlar

  • İnşaat Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [260]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.