Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Customer preference for islamic banks in Turkey a model of planned behavior theory
(Research Center Islamic Economics-IKAM, 2022)
Despite the increase in the number of service recipients from the banking sector and the increasing competition among banks, the share of Islamic banking in Turkey, which is a Muslim country, is low compared to other Islamic ...
The relationship between banks' credit quality, credit growth and social capital: evidence from Turkish banking sector
(Taylor & Francis Ltd., 2022)
The aim of this study is to empirically examine the relationship between credit growth, credit quality and social capital of all commercial banks operating in Turkey for a period of twelve years between 2007 and 2018 on ...
Impact of social capital on economic growth: A meta-analysis
(2022)
The aim of this study is to synthesize the studies on the effect of social capital on economic
and financial growth with the method of meta-analysis. Social capital has an impact on
economic development by influencing ...
Bireylerin sosyo-ekonomik özellikleri kripto varlık satın almalarını etkiler mi? Türkiye’den kanıtlar
(Gümüşhane Üniversitesi, 2022)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bireylerin kripto varlık yatırımlarını etkileyen sosyo-ekonomik faktörleri belirlemektir. Bu çerçevede
çalışma, 947 kişilik bir örneklem üzerinden yapılmıştır. Çalışmada iki alternatifin ...
Türkiye’de katılım bankacılığı tercihi: Bölgesel bir araştırma
(2022)
Çalışmada Türkiye’de katılım bankacılığı tercihlerini etkileyen faktörler araştırılmıştır. Öncelikle katılım bankacılığı
kullanımını etkileyen unsurlar faktör analizi ile sınıflandırılmış ve ardından t-testi ve Anova ...
In the context of behavioral finance, do investor characteristics affect stock holding period?
(Kafkas Üniversitesi, 2022)
The aim of this
study is to determine whether the holding
period of stocks varies according to the socioeconomic characteristics of the investors.
According to the logit model results, it has
been determined that there ...