• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A model to explain the observed tendency to aggression in university students

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (542.2Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Camadan, Fatih
Yazıcı, Hikmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Camadan, F. & Yazıcı, H. (2017). A Model to Explain the Observed Tendency to Aggression in University Students. Hacettepe University Journal of Education, 32(2), 343-360. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016018518

Özet

Some approaches in psychology (e.g. Psychoanalysis) define aggression as an inborn behavior while some others (e.g. Behaviorism) define it as an acquired behavior. However, today it is a more widely admitted idea that aggression is a product of heredity-environment interactions and it has a relation with different psycho-social variables. It is observed that aggression was tried to be explained by more basic research models in previous studies. in this study; however, it was preferred to form a complex model to explain aggression selected as a dependent variable. the main objective of the study in this context is to examine the relation between aggression and the variables of perfectionism, forgiveness and coping with stress. the study group consists of 2744 university students studying in seven different cities. the data of the study was analyzed with the Structural Equation Modeling (SEM). the results obtained from the study show that aggression is explained significantly by the variables of perfectionism (beta=.13; p<.001), forgiveness (beta=-.40; p<.001) and negative and passive coping (beta=.17; p<.001). Some of the results show similarities with the previous findings while the others have some differences. in consideration of the results, some suggestions were made for the implementation process and for further researches.

Kaynak

Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education

Cilt

32

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.16986/HUJE.2016018518
https://hdl.handle.net/11436/2149

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.