Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkan Navdar, Ayşe
dc.date.accessioned2019-09-04T08:23:41Z
dc.date.available2019-09-04T08:23:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/235
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretim süreciyle ilgili görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerine, oyun ve fiziki etkinlikler ders sürecini etkileyen unsurlar, oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programına yönelik dersi etkileyen unsurlar ve oyun ve fiziki etkinlikler dersi ile ilgili genel düşünceleri ve önerileri; açık uçlu sorular sorularak görüşme tekniği ile incelenmiştir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Rize ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini farklı mesleki deneyim düzeyinde bulunan 9 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda oyun ve fiziki etkinlikler dersi oyun kitapçığının yetersiz olduğu, okullarda yeterli oyun alanının ve oyun malzemelerinin olmadığı, oyun ve fiziki etkinlikler dersine okul yönetiminin ve velilerin gerekli değeri vermediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sebeplerden dolayı öğretmenlerin oyunun önemini, çocuğun bütüncül gelişimine olumlu katkılar sağladığını bilmelerine rağmen çeşitli gerekçelerle bu dersi işlemedikleri, uygulamalarında sadece bildikleri oyunları oynattıkları görülmüştür. Öğretmenlerin oyun ve fiziki etkinlikler dersi ile ilgili herhangi bir seminer veya hizmet içi eğitim almadıkları bu sebeple de kendilerini yeterli görmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. In this study, it is aimed to determine teachers' opinions about teaching process in the game and physical activities lesson. For this purpose, some open-ended questions were asked to the classroom teachers who work at primary schools. Accordingly, factors that affect process of the game and physical activities lesson, elements that affect this lesson for education program and their general thoughts and suggestions about the game and physical activities lesson were examined through interviews by asking open-ended questions. The population of the study is consisted of the classroom teachers working at the primary schools affiliated with the Ministry of National Education in Rize in the academic year of 2016-2017. The sample of the study consists of 9 classroom teachers who are in different professional experience levels. At the end of the study, it was found that the game book used in the game and physical activities lesson is insufficient, there are not enough play fields and materials at schools and school management and parents do not appreciate the lesson. For these reasons, it is seen that although teachers know the importance of games and their positive contributions to children's overall development, they do not teach this lesson making some excuses and just play the games they know. It was revealed that teachers have not received any seminars or in-service training related to the game and physical activity lesson, so they feel incompetent.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkinliken_US
dc.subjectEfficiencyen_US
dc.subjectEğitim etkinliğien_US
dc.subjectEffectiveness of trainingen_US
dc.subjectOyun ve fiziki etkinlikler dersien_US
dc.subjectGames and physical activities courseen_US
dc.subjectOyunlaren_US
dc.subjectGamesen_US
dc.subjectRizeen_US
dc.subjectRizeen_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectÖğretim süreçlerien_US
dc.subjectTeaching processesen_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectTeacher opinionsen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretim süreciyle ilgili görüşleri (Rize ili örneği)en_US
dc.title.alternativeOpinions of the classroom teachers related to teaching process in the game and physical activities lesson (The example of Rize province)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorÖzkan Navdar, Ayşe
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster