• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intrapair similarity of computer self-efficacy in Turkish adolescent twins

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2016

Yazar

Deryakulu, Deniz
Mcilroy, David
Ursavaş, Ömer Faruk
Çalışkan, Erkan
Ursavaş, Ömer Faruk

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Deryakulu, D., Mcilroy, D., Ursavaş, Ö. F., & Çalışkan, E. (2016). Intrapair Similarity of Computer Self-Efficacy in Turkish Adolescent Twins. Journal of Educational Computing Research, 54(6), 840–862. https://doi.org/10.1177/0735633116639952
Deryakulu, D., Mcilroy, D., Ursavas, O.F., Caliskan, E. (2016). Intrapair similarity of computer self-efficacy in Turkish adolescent twins. Journal of Educational Computing Research, 56(6), 840-862. https://doi.org/10.1177/0735633116639952

Özet

The purpose of this study is to investigate genetic and environmental influences on computer self-efficacy. A total of 165 Turkish twin-pairs participated in the study. Participants' mean age was 12.45 (SD=1.82). the results of paired t-test comparisons showed no significant differences in monozygotic, and both same-sex and opposite-sex dizygotic twin-pairs' levels of computer self-efficacy. Correlations were calculated to test intrapair similarity for computer self-efficacy. the monozygotic correlation for computer self-efficacy was .443 and the same-sex dizygotic correlation was .472, suggesting no genetic contribution to computer self-efficacy but providing support for environmental influences. Interpretations of results and potential directions for future research are presented.

Kaynak

Journal of Educational Computing Research

Cilt

54

Sayı

6

Bağlantı

https://doi.org/10.1177/0735633116639952
https://hdl.handle.net/11436/2403

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.