• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The new face of violence tendency: Cyber bullying perpetrators and their victims

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.054Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2016

Yazar

Sarı, Serkan Volkan
Camadan, Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Sari, S.V. & Camadan, F. (2016). The new face of violence tendency: Cyber bullying perpetrators and their victims. Computers in Human Behavior, 59, 317-326. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.02.027

Özet

The present study examines the role of violence tendecy on cyberbullying perpetrations and their victims. Turkish adolescents [N = 286,167 girls (58,4%) and 119 boys (41,6%)] aged 15-18 years [mean age of 17.6 years (df:0.78)] were recruited from different high school types [101 (35.4%) of the participants were students in vocational high school, 88 (30.7%) anatolian high school and 97 (33.9%) public high school]. Participants completed Revised Cyber Bullying Inventory (RCBI, Topcu & Erdur-Baker, 2010) and Violence Tendency Scale (VTS, Haskan & Yildirim, 2012). Collected data were analyzed Pearson correlation coefficients and simple regression. Pearson correlations revealed that violence tendency was positively related to cyberbullying perpetration (r = 0.344, p < 0.01). Also, violence tendency was positively related to cyber victimization (r = 0.242, p < 0.01). Also simple regressions revealed that violence tendency was significant individual predictors both cyberbullying perpetration and cyber victimization. (C) 2016 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Kaynak

Computers in Human Behavior

Cilt

59

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.02.027
https://hdl.handle.net/11436/2507

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.