• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effect of tools for getting along on student risk for emotional and behavioral problems in upper elementary classrooms: A replication study

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (506.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2016

Yazar

Smith, Stephen W.
Daunic, Ann P.
Aydın, Burak
Van Loan, Christopher L.
Barber, Brian R.
Taylor, Gregory G.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Smith, S.W., Daunic, A.P., Aydin, B., Van Loan, C.L., barber, B.R. & Taylor, G.G. (2016). Effect of tools for getting along on student risk for emotional and behavioral problems in upper elementary classrooms: A replication study. School Psychology Review, 45(1), 73-92. https://doi.org/10.17105/SPR45-1.73-92

Özet

Social-emotional learning curricula to prevent student problematic behaviors should play a prominent role in public school instruction. While social-emotional curricula have been shown to be effective, there are few replication studies that substantiate their capacity to improve outcomes for students who exhibit problem behaviors. Thus, we conducted a partial replication of a randomized controlled field trial of the Tools for Getting Along curriculum designed to increase self-regulatory functions of upper elementary school students. We found main effects on social problem-solving and significant pretest-by-condition interaction effects on teacher-reported executive function, behavioral adjustment, and aggression. We also found interaction effects on student-reported anger. the current findings are similar to the results reported for the initial study. We also specified high-risk subsamples of students for each of eight outcome factors and found main effects on emotion regulation and positive social problem-solving and a marginally significant effect on metacognition.

Kaynak

School Psychology Review

Cilt

45

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.17105/SPR45-1.73-92
https://hdl.handle.net/11436/2570

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.