• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Examining the students' assessment and evaluation course success as per their demographic characteristics

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.043Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Şahin, D. Bahar
Taşdemir, Fazilet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Sahin, D.B., Tasdemir, F. (2016). Examining the students' assessment and evaluation course success as per their demographic characteristics. Erpa International Congresses on Education 2015 (Erpa 2015), 26, UNSP 01081. https://doi.org/10.1051/shsconf/20162601081

Özet

The purpose of this study is to determine whether the assessment and evaluation course success of 3rd grade university students change significantly or not as per department, average academic success and time of preparation for the exams. the research is a relational scanning type of research which is included among scanning models. 561 3rd grade university students studying at Recep Tayyip Erdogan University within the academic year of 2013-2014 are consisting the study group of the research. During the data collection phase, success tests and "personal information" form developed by the researchers was used. the data obtained from the students was examined using the factorial ANOVA analysis technique for unrelated samples. in the analysis, assessment and evaluation course success consists the dependent variable, and department, academic average and time of preparation for the exams consist the independent variable. in the research, it was found that the common effect of independent variables on the dependent variable was significant, and post-hoc multiple comparison test was applied in order examine among which groups the differentiation in subject arises from.

Kaynak

Erpa International Congresses on Education 2015 (Erpa 2015)

Cilt

26

Bağlantı

https://doi.org/10.1051/shsconf/20162601081
https://hdl.handle.net/11436/2642

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.