• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Advancing research on comparative and international education in Asia: contribution of the Asia Pacific Education Review

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (579.7Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2015

Yazar

Gök, Enes
Weidman, John C.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gok, E., Weidman, J.C. (2015). Advancing research on comparative and international education in Asia: contribution of the Asia Pacific Education Review. Asia Pacific Education Review, 16(3), 331-341. https://doi.org/10.1007/s12564-015-9383-8

Özet

This article explored the contribution of Asia Pacific Education Review (APER) to expanding the scope of research on comparative and international education in Asia. We developed a rubric based on extensive studies (Rust et al. in Comp Educ Rev, 43(1):86-109, 1999; Foster et al. in Int J Educ Dev 32:711-732, 2012) of research in the field to compare three highly ranked journals in the field of comparative and international education (Comparative Education, Comparative Education Review, and International Journal of Educational Development) with the fledgling APER on the content of the articles they published between 2006 and 2010. Results were also compared with sources included in the 2011, 2012, and 2013 bibliographies prepared for the Comparative Education Review. the study highlights publication patterns of these journals, focusing on methodology, education level, region, and topics. Findings suggest that these journals, while sharing some things in common, also show distinct patterns, suggesting questions about the extent to which distinctively Asian topics and approaches are fully represented.

Kaynak

Asia Pacific Education Review

Cilt

16

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s12564-015-9383-8
https://hdl.handle.net/11436/2774

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5990]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.