• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Predicting the students' perfectionism from their parents' perfectionism

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (268.9Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2010

Yazar

Camadan, Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Camadan, F. (2010). Predicting the students' perfectionism from their parents' perfectionism. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2(2), 4260-4265).

Özet

The aim of this study is to predict the perfectionism level of secondary school students from their parents' perfectionism. This study was performed with 408 parents and 591 students. FMPS, adapted to Turkish by Özbay and Misirli-Taşdemir, was used. According to the analyses; it was seen that there is a meaningful effect while predicting the scores of female students in Organization, Doubts About Actions, Parental Expectations and Parental Criticisms subscales of FMPS; scores of parents and mothers on its own. It was seen that there is a meaningful effect while predicting the male students' scores only in Parental Expectation subscale; scores of parents and mothers on its own. © 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Kaynak

Procedia - Social and Behavioral Sciences

Cilt

2

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.675
https://hdl.handle.net/11436/3739

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Perfectionism among Turkish secondary students 

    Camadan, Fatih; Yüksel, Galip (2012)
    Bu araştırmanın amacı Türk ortaöğretim öğrencilerinin mükemmeliyetçiliklerinin incelenmesidir. Öğrencilerin mükemmeliyetçilikleri akademik başarılarına, öğrenim gördükleri okul türüne, öğrenim gördükleri alana (Sayısal, ...
  • Analysis of the relation between perfectionism and negative automatic thoughts with structural equation model 

    Camadan, Fatih; Kahveci, Gökhan; Yavaş, Tuba (Kamla-Raj Enterprises, 2013)
    The aim of this study is to analyze the relations between perfectionism and negative automatic thoughts of teacher candidates. the participants of the study are composed of 243 teacher candidates who still continue their ...
  • Reliability and validation of the Turkish adaptation of the mistake rumination scale 

    Kabadayı, Fedai; Mercan, Oğuz (Springer, 2021)
    The present study aimed to evaluate the validity and reliability of Turkish adaptation of the Mistake Rumination Scale (MRS) in university students. The study group consisted of 372 participants from different faculties, ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.