Toplam kayıt 306, listelenen: 61-80

    • İslam Yargılama Hukukunda hâkim 

      Bektaş, Bekir (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2012)
      İslam Yargılama Hukukunda Hâkim? adlı bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' dışında üç bölümden oluşmaktadır.Giriş kısmında; tezin konusu, amacı, önemi ve sorumluluğu ile araştırmada ele alınan yöntem hakkında bilgi verilmiştir.Birinci ...
    • Öğretmen algılarına göre yöneticilerin karar verme stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılığına etkisi: Rize ili örneği 

      Temur, Özer Fatih (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2012)
      Rize ilinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, yöneticilerin karar verme stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılığına etkisi ile çeşitli değişkenler açısından anlamlı bir fark veya ilişkinin olup olmadığını ...
    • Zekat verilecek yerler bağlamında "fi sebilillah" 

      Akbayrak, Halil (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2013)
      Zekât verilecek yerler bağlamında "fî sebîlillâh" isimli tezimiz giriş ve sonuç bölümleri hariç olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; Zekât'ın kavramsal analizi yapılmış ve zekât verilecek sınıflar ana ...
    • Abdurrahman Gürses'in kırâat ilmi eğitimindeki yeri 

      Demirci, Naci (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Kur'ân-ı Kerîm Okuma ve Kırâat Bilim Dalı, 2013)
      [Özet Yok]
    • Dürerü'l-Hükkâm Şerh-i Mecelleti'l Ahkâm'ın ,Kitabu'l Emânât, bölümünün transliterasyonu ve kaynaklarının tespiti 

      Yılmaz, Muharrem (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2013)
      Mecelle şerhlerinden biri olan Dürerü'l Hükkâm Şerh-i Mecelleti'l-Ahkâm adlı eserin (762.-832.) maddeleri arasını konu alan bu tez dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Ali Haydar Efendi'nin hayatı ele alınmış ...
    • Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığı yeterlikleri ve medya okuryazarlığı dersini yürüten öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar 

      Semiz, Lokman (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2013)
      Bu araştırmanın genel amacı, ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığına ilişkin yeterliklerini belirlemek ve dersi yürütmekte olan öğretmenlerin karşılaştıkları problemleri tespit etmektir. Bu amaca bağlı olarak, ortaokul ...
    • İslam Hukukunda öşür ve delilleri 

      Kişmir, Abdulkadir (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2013)
      İslâm Hukukunda Öşür ve Delilleri? başlıklı tezimizde zirâî ürünlerin zekâtı incelenmiştir. Tezimiz bir giriş ve iki bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde konunun önemine dikkat çekilmiştir. İlk bölümde genel olarak zekât ...
    • İdeal bir genç modeli olarak Safahat'ta Asım 

      Şimşek, Merve (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2013)
      İdeal Bir Genç Olarak Safahat'ta `Asım' başlığını taşıyan bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır. Giriş Bölümünde araştırmanın konusu, amacı, önemi, yöntemi ve sınırlılıklarla ilgili ...
    • Molla Hüsrev ve Mirkâtü'l-Vusûl adlı eserindeki yöntemi 

      Badır, Seyit (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2013)
      Molla Hüsrev ve Mirkâtü'l-Vusûl adlı eserindeki yöntemi? konulu tez çalışmamız giriş ve sonuç hariç üç kısımdan oluşmaktadır. Giriş kısmında araştırmamızın konusu, önemi, amacı ve kaynakları hakkında bilgi verilmiştir. ...
    • Milli Eğitim Şuralarında din eğitimi 

      Efendioğlu, Naziye (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2013)
      Milli Eğitim Şûralarında Din ve Ahlak Eğitimi? başlığını taşıyan bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç ve Değerlendirme? bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, araştırmanın konusu ve problemi, amacı ve ...
    • Felsefe tarihlerinde felsefenin menşei problemi 

      Saruhan, Hakan Bilgin (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2013)
      Felsefe Tarihlerinde Felsefenin Menşei Problemi? adlı bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' hariç iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde fesefenin menşeini araştırmak üzere felsefe tarihçilerinin geliştirdikleri felsefe ...
    • Mustafa Rahmi Balaban'da ahlâkî düşünce 

      Bulut, Ahmet (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Felsefesi Bilim Dalı, 2013)
      Bu çalışma Mustafa Rahmi Balaban?ın ahlâk anlayışını incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma önsöz, giriş ve üç bölümden oluşmuştur. Önsözde araştırmanın yöntemi ve çerçevesi belirlenmiştir. Giriş bölümünde araştırmanın konusu, ...
    • Sahihayn hadisleri çerçevesinde sahabe söz ve davranışlarına karşı Hz. Peygamber'in tavrı 

      Keskin, Fatma (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Hadis Bilim Dalı, 2013)
      İnsanın bireysel ve toplumsal alanda huzurlu olabilmesi adına sosyal ilişkilerinde ölçülü olması büyük bir önem arz eder. Bu yönüyle Hz. Peygamber (s.a.v) insanlar için en güzel örnektir. Bu çalışmada Sahihayn hadislerinde ...
    • İlkokul ve ortaokul din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin eleştirel düşünme becerisi açısından değerlendirilmesi 

      Çetin, Mustafa (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2013)
      Bu araştırmada eleştirel düşünme kavramı incelenmiş ve eleştirel düşünmenin ilkokul ve ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki yeri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma çerçevesinde mevcut İlköğretim DKAB Dersi ...
    • 1170 nolu Gönye, Batum Sahil Köyleri Nüfus Defteri'nin değerlendirmesi 

      Kaya, Murat (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2013)
      1170 Nolu Gönye, Batum Sahil Köyleri Nüfus Defteri'nin Değerlendirmesi adlı çalışma giriş, birinci bölüm, ikinci bölüm ve sonuç kısımlarından oluşmaktadır. Bu çalışma ile ilgili bölgenin XIX. yüzyıldaki demografik yapısı ...
    • Hz. Peygamber Döneminde İslâm'ın yayılmasında kadınların rolü 

      Öğüt, Sibel (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2013)
      Hz. Peygamber Döneminde İslâm'ın Yayılmasında Kadınların Rolü adlı çalışma giriş iki bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Giriş bölümünde Hz. Peygamber'in ilk vahyi almasıyla başlayan risalet görevi ve bu uğurda verdiği mücadelenin ...
    • 4 ve 5. sınıflar din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde oynatılabilecek eğitsel oyunlar 

      Karasan, Elif (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2013)
      This study entitled 'The Role Of Mature Behaviors During The Religious Identity Formation (With The Examples Of Child hood Memories)' consists of two main chapters except 'Introduction' and 'Conclusion' chapters. In the ...
    • Buhari ve Müslim hadisleri çerçevesinde Hz. Peygamber'in nezaket ve zarafeti 

      Kopal, Elif (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Hadis Bilim Dalı, 2013)
      İnsanın bireysel ve toplumsal alanda huzurlu olabilmesi adına sosyal ilişkilerinin nezaket ve zarafet sınırları içerisinde olması büyük bir önem arz eder. Bu yönüyle Hz. Peygamber (s.a.v) insanlar için en güzel örnektir. ...
    • Muhammed Âbid el-Câbirî'nin dini anlama yöntemi 

      Balta, Arslan (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Felsefesi Bilim Dalı, 2013)
      Câbirî İslam düşünce Tarihinde üç bilgi sisteminden söz eder. Bunlar Beyan, İrfan ve Burhandır. O, İslam düşünce tarihini yapıbozum (de-construction) yöntemiyle analiz etmektedir. Arap Kültürü geçmişten günümüze dek `tek ...
    • İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin bilimsel kariyer ilgileri 

      Altay Köse, Tuğba (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2013)
      Kariyer seçimi, bireylerin yaşamında aldığı en önemli kararlardan biridir. Yaşamın ilk dönemlerinden başlayarak aile, okul ve çevre ile yapılacak çalışmalarla bireyin kendisine en uygun kariyeri seçmesine yardımcı olunmalıdır. ...