• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen algılarına göre yöneticilerin karar verme stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılığına etkisi: Rize ili örneği

Thumbnail

Göster/Aç

319383.pdf (1.140Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2012

Yazar

Temur, Özer Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Rize ilinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, yöneticilerin karar verme stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılığına etkisi ile çeşitli değişkenler açısından anlamlı bir fark veya ilişkinin olup olmadığını saptamak bu araştırmanın amacını belirtmektedir.Araştırma 2010-2011 yıllarında Rize merkezinde, ilçelerinde ve belde-köylerinde görev yapan, toplam 18 branşta 971 öğretmen üzerinden yapılmış, verilerin analizi için de SPSS programı kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin örgütsel bağlılığı genel olarak düşük düzeyde çıkmıştır. Bu sonuca göre; öğretmenlerin okula karşı kendilerini sorumlu hissetmediği, okulunu benimsemediği ortaya çıkmıştır.Cinsiyet değişkeni açısından baktığımızda; duygusal bağlılık yönünden bayanların erkeklerden daha yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Medeni durum açısından baktığımızda; herhangi bir anlamlılık bulunamamıştır. Seminere katılma değişkeni açısından baktığımızda; seminere katılmayan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyi seminere katılan öğretmenlerden yüksek çıkmıştır. Okulun bulunduğu yer değişkeni açısından baktığımızda; belde-köylerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık puan ortalaması il ve ilçede görev yapan öğretmenlerden yüksek çıkmıştır. Branş değişkeni açısından baktığımızda; anlamlı bir ilişkinin olmadığı saptanmıştır. Yaş değişkeni açısından baktığımızda yaş yükseldikçe örgütsel bağlılığın arttığı sonucu çıkmıştır. Eğitim değişkeni açısından baktığımızda; eğitim düzeyi yükseldikçe örgütsel bağlılığın arttığı sonucu çıkmıştır. Kıdem değişkeni açısından herhangi bir anlamlı farka rastlanamamıştır.Bayan öğretmen algılarına göre; yöneticilerin karar verme stillerini incelediğimizde, yöneticilerin daha çok çekingen davrandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Yöneticilerin evli-dul öğretmenlere karşı karar verirken kendilerini daha çekimser hissettiklerini, onların sahip olduğu sorumlulukları göz önünde bulundurarak daha esnek davrandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Yüksek lisan mezunu öğretmenlere göre yöneticiler karar verirken daha çekimser davranıyor, kararlarını zamana yayıyor, karar verirken bir an önce olsun diyerek panik karar veriyor sonucuna ulaşılmıştır. 1-5 yıllık öğretmenlere göre yöneticiler kararlarında daha dikkatlidir. Yaş düştükçe öğretmenlerde, yöneticilere yönelik kaçıngan ve çekimser karar verme algısı düşmektedir.Yöneticilerin dikkatli karar verme sitili ile öğretmenlerin normatif bağlılıkları arasındaki korelasyonun negatif olduğu sonucuna ulaşılmış, bu sonuç öğretmenlerin, yöneticilerinin dikkatli karar verme sitillerine ilişkin algıları arttıkça normatif bağlılık algılarının azaldığını göstermektedir. Yine yöneticilerin dikkatli karar verme sitili ile öğretmenlerin devamlılık bağlılıkları arasındaki korelasyonun negatif olduğu sonucuna ulaşılmış, bu sonuç öğretmenlerin, yöneticilerinin dikkatli karar verme sitillerine ilişkin algıları arttıkça devamlılık bağlılık algılarının azaldığını göstermektedir.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/569

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.