Başlık için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 306, listelenen: 50-69
-
Delil kurumunun kaldırılmasına tepkiler ve Kadıkıran isyanı
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı, 2017)Osmanlı ordusu içerisinde yükselme döneminden itibaren örgütlenerek tarih sahnesine çıkan ve cesaretlerinden dolayı Deli ismini alan Delil askerleri birçok yönden farklılık arz etmektedir. En belirgin özellikleri ise ... -
Demografik özelliklere ve karar verme tarzlarına göre tüketicilerin nöropazarlamaya bakış açısı
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2019)Bu çalışmanın amacı, demografik özelliklere ve karar verme tarzlarına göre, tüketicilerin nöropazarlamaya bakış açısını tespit etmektir. Bu doğrultuda, Rize ilinde Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi öğrencilerine (n=346) ... -
Dijital öykülerle desteklenmiş sosyal bilgiler dersinin öğrencilerin başarısı, kontrol odağı ve eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Bu çalışmada dijital öykülerle desteklenmiş Sosyal Bilgiler dersinin öğrencilerin başarısı, kontrol odağı ve eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma, yarı-deneysel model ... -
Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde eğitsel oyunlar yoluyla kavram öğretimi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmanın amacı DKAB dersi kavram öğretiminde eğitsel oyun yöntemi kullanımının, dersin verimliliğine etkisini araştırmaktır. Bu yöntemi kullanan öğretmenlerin yeterlilikleri, derslerde oyun kullanırken karşılaştıkları ... -
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ve imam hatip lisesi meslek dersleri öğretmenlerinin insan doğasına ilişkin tutumları
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırma, giriş ve sonuç kısımları hariç üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında araştırmanın problemi, amacı ve önemi üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde insan doğası kavramına tarihsel süreç içerisinde yüklenen ... -
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinden beklenen yeterlikler üzerine yeni öğretmen yetiştirme modeli bağlamında bir araştırma
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2015)Bu çalışmada yeni öğretmen yetiştirme modeli bağlamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinden beklenen yeterlikler araştırılmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinden Beklenen Yeterliklerin Yeni Öğretmen ... -
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlikleri, sorunları ve beklentileri üzerine bir araştırma
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırmanın amacı, DKAB öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarıyla ilgili görüş, beklenti, problem ve yeterlik durumlarını ortaya koymaktır. Ayrıca kaynaştırma uygulamalarının aksayan yönleri, başarı durumu ve daha ... -
Din ve Ahlak Eğitiminde Hikayenin Kullanımı
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2007)Din Egitiminde Hikâyenin Kullanımı? baslıgını tasıyan bu çalısma `Giris' ve `Sonuç' bölümleri hariç, iki ana bölümden olusmaktadır. Giris bölümünde, arastırmanın problemi, amaç ve önemi, yöntemi, yararlanılan belli baslı ... -
Dini kimliğin oluşmasında yetişkin tutumlarının rolü: Çocuklukta yaşanmış hatıra örnekleriyle
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2012)`Dînî Kimliğin Oluşmasında Yetişkin Tutumlarının Rolü (Çocuklukta Yaşanmış Hatıra Örnekleriyle)' başlığını taşıyan bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır.Giriş Bölümünde, araştırmanın ... -
Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu kararları ve dayandığı şer'î deliller
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2012)Bu çalışma Din İşleri Yüksek Kurulu'nun 1965 sonrası genel kurul düzeyinde ele alıp hükme bağladığı kararları dayandığı şer'î deliller açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma bir giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. ... -
Dostoyevski'de din felsefesi problemleri
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Felsefesi Bilim Dalı, 2009)Din felsefesinin temel sorunlarının edebi eserlerde ele alınması, ifade şekillerinin çeşitliliğini gösterir. Dostoyevski de felsefi sorunlarını romanları aracılığıyla ele almaktadır. 19. yüzyılın vazgeçilmez sorunlarından ... -
Dünya'da ve Türkiye'de Sukuk piyasaları üzerine genel bir değerlendirme
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İktisat Anabilim Dalı, 2018)İslamî finans, faizden kaçınan Müslümanların yatırım ve tasarruf ihtiyacı duyulması için her zaman yeni bir yönetim oluşturmaktadır. Böylece sukuk (kira sertifikaları), İslamî finans buluşanlarından ürünü ve katılım ... -
Dürerü'l-Hükkâm Şerh-i Mecelleti'l Ahkâm'ın ,Kitabu'l Emânât, bölümünün transliterasyonu ve kaynaklarının tespiti
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2013)Mecelle şerhlerinden biri olan Dürerü'l Hükkâm Şerh-i Mecelleti'l-Ahkâm adlı eserin (762.-832.) maddeleri arasını konu alan bu tez dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Ali Haydar Efendi'nin hayatı ele alınmış ... -
Dış ticarette ödeme yöntemlerinin tercih nedenlerini belirlemeye yönelik bir uygulama: Doğu Karadeniz Bölgesi örneği
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İktisat Anabilim Dalı, 2018)Ekonomik faaliyetlerin temel amacı toplumsal refahı arttırmaktır. Refahlarını arttırmak için ülkelerin başvurdukları yöntemlerden biri de diğer ülkelerle ticari faaliyetler yürütmektir. İhracat ve ithalat işlemleri olarak ... -
Ebussuud Efendi'nin İrşâdü'l-Akli's-Selîm adlı tefsirinde kıraat olgusu
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Murâd-ı ilâhîyi ortaya koyma gayretinde olan müfessirler, bunun için sahih ve şâz vecihleriyle kıraatlerden istifade etme yoluna gitmişlerdir. Bu araştırmada, sahih kıraatler yanında birçok şâz kıraatten yararlanarak ... -
Ebü'l-Berekât en-Nesefî ve Şerhu'l-Cevahir'l-Mudiyye adlı eserinin tahkikli neşri
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu çalışma 8. yüzyılda yaşamış alimlerden Ebu'l-Berekât en-Nesefî'ye ait Şerhu'l-Cevâhiri'l-Mudiyye adlı yazma eser üzerine hazırlanmıştır. Eser, Ali b. Ebî Bekr el-Herevî'ye ait kelam ilmine dair el-Cevâhiru'l-Mudiyye ... -
Edebü'l-Kâdî adlı eseri çerçevesinde Mâverdî'nin sünnet anlayışı
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Hadis Bilim Dalı, 2009)Edebü'l-Kâdî Adlı Eseri Işığında Mâverdî'nin Sünnet Anlayışı? olarak belirlediğimiz bu çalışmamız, `Giriş'le beraber dört bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde Mâverdî'nin hayatını ve Edebü'l-Kâdî adlı eserini inceledik.Birinci ... -
Eğitim kurumlarında yenileşme gereksinimi ile öğrenen örgüt olabilme düzeyleri arasındaki ilişki
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Araştırmanın amacını eğitim kurumlarında yenileşme gereksiniminin belirlenmesi ve eğitim kurumlarında yenileşme gereksinimi ile kurumların öğrenen örgüt olabilme düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi oluşturmaktadır. ... -
Eğitim kurumu yöneticilerinin kişilik özelliklerinin benimsedikleri liderlik tarzları üzerindeki rolünün incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırma, okul yöneticilerinin sahip oldukları kişilik özelliklerinin benimsemiş oldukları liderlik tarzları üzerindeki rolünü incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Rize ilinde MEB'e bağlı ... -
Eğitim yöneticilerinin değerler eğitimi ve uygulamalarına ilişkin görüşleri (Ordu ili örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2019)Bu çalışmanın genel amacı Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı temel eğitim okullarında çalışan eğitim yöneticilerinin değerler eğitimi ve uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma tarama modelinde betimsel ...