Din ve Ahlak Eğitiminde Hikayenin Kullanımı
Özet
Din Egitiminde Hikâyenin Kullanımı? baslıgını tasıyan bu çalısma `Giris' ve `Sonuç' bölümleri hariç, iki ana bölümden olusmaktadır. Giris bölümünde, arastırmanın problemi, amaç ve önemi, yöntemi, yararlanılan belli baslı kaynaklar ve sınırlılıkları dile getirilmistir. Birinci bölümde, hikâyenin kullanımı teorik olarak incelenmistir. Hikâye-egitim iliskisi, hikâyenin din ve ahlâk ögretiminde kullanılmasının önemi, hikâyeni sorunları ve hikâyede bulunması gereken özellikler ve son olarak da ders içinde kullanımı ile hikâyenin kullanılabilecegi yöntem ve teknikler ele alınmıstır. kinci bölümde, uygulamaya dayalı olarak Ömer Seyfettin'in bes hikâyesi seçilmis ve Din Kültürü dersi içinde kullanılabilecek konulara göre çözümlemesi yapılmıstır. Sonuç bölümünde ise, arastırma sonucunda elde edilen veriler ve neticeler degerlendirilmistir This study which is titled ?story?s use in religious education?, consist of two main chapters apart from the introduction and conclusion chapters. In the introduction, the problem of the research, aim, importance, main sources which were used in the study and handicaps were mentioned. In the first chapter the usage of story was studied theorically. Relation between story and education, the importance of using story in religion and ethic education, matters of story and specialities which have to exist in story, finally the usage of story in the lesson, methods and technics which story can be used were examined. In the second chapter Ömer Seyfettin?s five stories which were chosen practically and analiysed according to the topics which can be used in religion and ethic lesson. In the conclusion chapter, results which were reached at the end of the study were explained.