Toplam kayıt 306, listelenen: 41-60

    • Kur'an'ın anlaşılmasında teşbihî dil 

      Harbi, Rahman (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Tefsir Bilim Dalı, 2010)
      Kur'an'ın Anlaşılmasında Teşbihî Dil? adlı bu çalışma giriş ve sonuç dışında üç ana bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında, çalışmanın önemi, konusu, yöntemi ve kaynakları hakkında bilgi verilmiştir.Birinci bölümde, Kur'an ...
    • Yazıcıoğlu Muhammed ve Muhammediye adlı eserinin kültür tarihimizdeki yeri 

      Akkuş, Ahmet (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2010)
      XV. yüzyılda yaşamış olan Yazıcıoğlu Muhammed, Hz. Peygamber sevgisi ekseninde kaleme aldığı Muhammediye adlı eseriyle meşhur olmuştur. Hz. Peygamber'in hayatını manzûm bir şekilde anlatan eser, toplumu çeşitli açılardan ...
    • Yusuf el-Karadâvî'nin hadis ve sünnet ile ilgili görüşleri 

      Misir, Sezgin (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Hadis Bilim Dalı, 2010)
      Çağımızda hadîs etrafındaki tartışmalar sürmektedir. Hadîslerin nasıl anlaşılması gerektiğine dair metodoloji tartışmaları, hadîslerin sıhhatinin nasıl tespit edileceğiyle ilgili usûl münakaşaları bunlardan bir kaçıdır. ...
    • Tasavvufta mürşid râbıtası 

      Taşpınar, Kadir (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Tasavvuf Bilim Dalı, 2010)
      Tasavvufta râbıta, sâlikin kâmil bir mürşide gönlünü bağlaması, onun sûret ve sîretini düşünmesini ifade eder. Tasavvufun, üzerinde en çok tartışılan konularından birisi râbıtadır. Eleştirenlerin bir kısmı onu bir ibadet ...
    • Seyyid Hüseyin Nasr'a göre gelenek ve modernlik 

      Sungur, Erol (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Sosyolojisi Bilim Dalı, 2010)
      Seyyid Hüseyin Nasr'a Göre Gelenek ve Modernlik? adlı bu çalışma, Giriş ve Sonuç dışında üç temel bölümden meydana gelmektedir.Tezin giriş kısmında; araştırmanın amacından, karşılaşılan problemlerden, nasıl bir metod takip ...
    • Riâzî Muhammed b. Mustafa el-Birgivî ve el-Ağlât adlı eseri 

      Ayyıldız, Hafsa (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Tıp Bilimleri Bölümü / Temel Bilimler Anabilim Dalı / Arap Dili ve Belagatı Bilim Dalı, 2010)
      Tezin adı Riyâzi-Muhammed b. Mustafa el-Birgivî ve "el-Ağlât" adlı eseridir. Tezin amacı Riyâzî'nin hayatı hakkında bilgi vermek ve bu eserinin ulaşabilabilen nüshalarını incelemek ve nüshaları karşılaştırmaktır.Tez bir ...
    • Tanrıça kültü ve Hıristiyanlık'taki Meryem figürüne etkileri 

      Kurt, Maksude (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Dinler Tarihi Bilim Dalı, 2010)
      Tanrıça Kültü ve Hıristiyanlık'taki Meryem Figürüne Etkileri? adlı bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' dışında üç temel bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın `Giriş' kısmında araştırmanın konusu, önemi, amacı ve kaynaklarına ...
    • Kur'an kurslarında ergenlik dönemi öğrencilerinin sorunları ve beklentileri 

      Bayraktar, Neslihan (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2010)
      Kur'an Kurslarında Ergenlik Dönemi Öğrencilerinin Beklenti ve Sorunları? başlığını taşıyan bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç? bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde, araştırmanın problemi, amaç ve önemi, ...
    • Evde bakım hizmeti sunan aile bireyi bakıcıların moral ve manevi değerlerinin başaçıkmadaki etkisi 

      Karataş, Zeki (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Psikolojisi Bilim Dalı, 2011)
      Evde bakım hizmeti sunan aile bireyi bakıcıların moral ve manevi değerlerinin başaçıkmadaki etkisini anlamaya yönelen bu araştırma nitel bir yaklaşımla kurgulanmıştır.Türkiye açısından yeni bir hizmet modeli olan ?evde ...
    • Çıldır Eyaleti Çürüksu Sancağı nüfus defteri 

      Gurgenidze, Levan (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2011)
      232 numaralı Çürüksu Nüfus Defteri isimli bu çalışmamız giriş, birinci bölüm, ikinci ve sonuç bölümlerinden oluşmaktadır.Giriş kısmında çalışmamızın çerçevesi ortaya konulmaktadır. Birinci bölümde defterde yer alan bilgiler ...
    • Karen Armstrong'un siyer ve islâm tarihine bakışı 

      Kestioğlu, Muhammet Ali (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Tarih Bölümü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2011)
      Karen Armstrong'un Siyer ve İslâm Tarihine Bakışı adlı bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' kısmı dışında iki temel bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın `Giriş' kısmında araştırmanın amacı, önemi, kaynakları ve oryantalizm ile ilgili ...
    • Bâkıllânî'ye göre hıristiyanlık'ta uluhiyyet anlayışı 

      Topal, Cevdet (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Kelam Bilim Dalı, 2011)
      Bâkıllânî, Kitabut Temhid'de Hıristiyanları eleştirmiştir. Biz de tezimizde bu konuyu işlemeye çalıştık.Giriş bölümünde kısaca Bâkıllânî'nin hayatı ve eserlerinden bahsettik.Birinci bölümde Hıristiyanlar hakkında genel ...
    • Muhammed Hamidullah ve tarihçiliği 

      Kanbur, Canan (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2011)
      Muhammed Hamidullah (1908-2002) yirminci yüzyılın en önde gelen İslâm âlimlerinden birisidir. Kendisi İslâmî ilimlere bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşmış olup pek çok alanda eserler vermiştir. İslâm Tarihi alanında değerli ...
    • Bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf kümeler konusunda öğrenci başarısına etkisi 

      Yücesan, Ceyda (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)
      Bu araştırmada ilköğretim 6. Sınıf düzeyinde kümeler konusunda bilgisayar destekli öğretim yönteminin kullanılmasının öğrenci başarısına olan etkisi deneysel yöntemle aksiyom çalışması yapılarak incelenmiştir.Araştırma ...
    • Arapçada çoğul vezinleri 

      Kaplan, Ahmet (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Arap Dili ve Belagatı Bilim Dalı, 2011)
      Arapçada kelime adet bakımından müfred, tensiye ve çoğul olmak üzere üçkısımdan oluşur. Çoğulluğun ön hazırlığı olan tensiye de bir tür çoğuldur. Buçoğulluk sistemi içinde cemi müzekker sâlim ve cemi müennes sâlim çoğul ...
    • Muhammediye adlı manzum eserdeki hadislerin tahric ve değerlendirmesi 

      Gümüş, Fatih (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Hadis Bilim Dalı, 2011)
      Toplumun dini bilincinin oluşumunda büyük rol üstlenen birçok eserin dini şuura katkılarının olmasının yanında eserlerde mevcut olan bir takım eksik ve yanlış bilgiler ilmi birtakım eleklerden geçirilmeden kabullenilirse ...
    • Zihin haritalama tekniğinin sosyal bilgiler dersinde öğrenci başarısı, tutumu ve kalıcılığına etkisi 

      Kartal, Ayça (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)
      Bu çalışmada zihin haritalama tekniğinin İlköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin başarısı, Sosyal Bilgiler dersine olan tutumu ve kalıcılığına etkisini araştırmak, aynı zamanda öğrencilerin zihin haritalama ...
    • Kastallani'nin "Tuhfetü's-Sami ve'l-kari bi-hatmi Sahili'l-Buhari" adlı yazma eserinin tahkiki ve metodu 

      Gözün, Abdülvehhab (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Hadis Bilim Dalı, 2011)
      "Kastallânî'nin "Tuhfetü's-sâmi' ve'l-kârî bi-hatmi Sahîhi'l-Buhâri" Adlı Yazma Eserinin Tahkiki ve Metodu" adlı bu çalışma giriş ve sonuç bölümü dışında iki ana bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında çalışmanın konusu, ...
    • İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve fen bilimine yönelik tutumlarının incelenmesi 

      Uzun, Selda (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)
      Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve fen bilimine yönelik tutumlarının incelenmesidir. 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında yürütülen çalışmanın örneklemini, ülkemizin ...
    • Bilimsel tefsir anlayışı ve Gazalî 

      Kurukız, Mustafa (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Tefsir Bilim Dalı, 2011)
      Bilimsel Tefsir Anlayışı Ve Gazalî? adlı bu çalışma giriş ve sonuç bölümü dışında iki ana bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında, çalışmanın önemi, konusu, yöntemi ve kaynakları hakkında bilgi verilmiştir.Birinci bölümde, ...