Toplam kayıt 306, listelenen: 21-40

    • Pozitif psikolojik sermaye ile örgütsel güven arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik bir araştırma: Trabzon bölgesindeki Çaykur işletmeleri 

      Akmaz Bıyıklı, Gonca (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2017)
      Pozitif psikolojik sermaye, çalışanların olumlu yönlerini öne çıkaran ve geliştirilmesiyle de rekabet edilen işletmelere karşı üstünlük sağlayan bir kavramdır. Türk alan yazını incelendiğinde pozitif psikolojik sermaye ve ...
    • Erdem Bayazıt'ın şiirlerinde iman epistemolojisi ve İslamcılık mefkûresi 

      Fırat, Engin (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı / Yeni Türk Edebiyatı Bilim Dalı, 2016)
      1960 kuşağı 'Yeni İslami Akım' şairlerinden birisi olan Erdem Bayazıt, daha ortaokul sıralarında, kendi ifadesiyle, şiirimsi dizeler yazmaya başlamıştır. Sanatını, inancını anlatmaya adamış ünlem ve iman şairi olan Bayazıt, ...
    • Türk Milli Eğitim sisteminde meydana gelen değişikliklerin hafızlık eğitimine etkileri 

      Vahapoğlu, Vahap (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)
      Bu çalışma Trabzon merkez ve ilçelerinde görev yapan Kur'an kursu öğreticisine yönelik yapılmış nitel bir araştırmadır. Bu çalışmanın amacı hafızlık öğretimiyle ilgili boylamsal bir çalışma yapıp, değişen milli eğitim ...
    • Din ve Ahlak Eğitiminde Hikayenin Kullanımı 

      Çakar, Ayşe (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2007)
      Din Egitiminde Hikâyenin Kullanımı? baslıgını tasıyan bu çalısma `Giris' ve `Sonuç' bölümleri hariç, iki ana bölümden olusmaktadır. Giris bölümünde, arastırmanın problemi, amaç ve önemi, yöntemi, yararlanılan belli baslı ...
    • İcmâın senedi ve İbnü'l-Münzir'in el-icmâ adlı eserinde ibadetlerle ilgili zikredilen icmâaların sened açısından tespiti 

      Özbek, Yusuf (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2007)
      İcmâın Senedi ve İbnü'l-Münzir'in el-İcmâ AdlıEserinde İbadetlerle İlgili Zikredilen İcmâların Sened Açısından Tespiti? isimli tezimiz ?Sonuç? bölümü hariç üç bölüm ve bir ?Giriş? kısmından oluşmaktadır. Girişkısmında icmâ ...
    • Okul öncesi çocukların din eğitiminde annenin rolü ve karşılaştığı güçlükler 

      Koyuncu, Ayşe (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Bölümü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2008)
      Okul Öncesi Çocukların Din Eğitiminde Annenin Rolü ve Karşılaştığı Güçlükler? başlığını taşıyan bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç? bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde, araştırmanın problemi, amaç ve ...
    • Hat sanatı tarihi ve Medresetü'l Hattatin (1914-1936) 

      Ulusal, Zeliha (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Tarih Bölümü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi ve Sanatları Bilim Dalı, 2008)
      Türk İslam sanatları içerisinde hat sanatı, yabancı sanat akımlarının etkisinden uzak varlığını daima korumuş ve her dönem devlet yönetimi tarafından da destek bulmuştur.Hat sanatı eğitim ve öğretimi sıkı bir disiplin ...
    • Fıkıh usûlünde el-Bâkıllânî'nin el-Gazzâlî'ye tesiri (hüküm çıkarma metodları çerçevesinde) 

      Yıldırım, İlyas (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2008)
      Fıkıh Usûlünde el-Bâkıllânî'nin el-Gazzâlî'ye Tesiri (Hüküm Çıkarma Metodları Çerçevesinde)? adlı bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' dışında iki bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın Giriş kısmında fıkıh usûlünün, müelliflerimize ...
    • Cessâs'ın "El-Füsûl" adlı eserindeki asılların tespiti 

      Nacar, Tayip (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2009)
      Cessâs'ın `el-Füsûl' Adlı Eserindeki Asılların Tespiti? isimli bu tez, `Giriş' ve `Sonuç' dışında bir ana bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın `Giriş' kısmında araştırmanın yöntem ve amacı belirlenmiş, Fıkıh Usûlünün Hanefiler ...
    • Dostoyevski'de din felsefesi problemleri 

      Dinçdağ, Halime (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Felsefesi Bilim Dalı, 2009)
      Din felsefesinin temel sorunlarının edebi eserlerde ele alınması, ifade şekillerinin çeşitliliğini gösterir. Dostoyevski de felsefi sorunlarını romanları aracılığıyla ele almaktadır. 19. yüzyılın vazgeçilmez sorunlarından ...
    • Edebü'l-Kâdî adlı eseri çerçevesinde Mâverdî'nin sünnet anlayışı 

      Manav, Ahmet Başaran (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Hadis Bilim Dalı, 2009)
      Edebü'l-Kâdî Adlı Eseri Işığında Mâverdî'nin Sünnet Anlayışı? olarak belirlediğimiz bu çalışmamız, `Giriş'le beraber dört bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde Mâverdî'nin hayatını ve Edebü'l-Kâdî adlı eserini inceledik.Birinci ...
    • Cemil Meriç'e göre toplumlarda dinî hayat 

      Fidan, Ali (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Sosyolojisi Bilim Dalı, 2009)
      Cemil Meriç'e Göre Toplumlarda Dinî Hayat? adlı bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' dışında üç temel bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın `Giriş' kısmında araştırmanın problemi, amacı ve önemi, metodu ve kaynakları, Cemil Meriç'in ...
    • Ali b. Zekeriyya el-Menbecî ve el-Lübâb fi'l-Cem'i Beyne's-Sünne ve'l-Kitab adlı eserinde hadis-fıkıh ilişkisi 

      Sadoğlu, Adem (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Tarih Bölümü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Hadis Bilim Dalı, 2009)
      Ebû Muhammed Ali b. Zekeriyya el-Menbecî hicri VII. yüzyılda yaşamış Suriyeli önemli hadis ve fıkıh âlimlerindendir. Değişik İslam ülkelerinde eğitim gördükten sonra Kudüs'e yerleşmiş ve buradaki medreselerde ders ...
    • Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'da bilgi problemi 

      Can, Ali (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2009)
      Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'da Bilgi Problemi? isimli bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç? hariç iki bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın ?Giriş? kısmında bilgi felsefesinin temel problemleri olan bilginin tanımı, kaynağı, değeri ...
    • Kur'ân'da Tuğyan kavramı 

      Gür, Süleyman (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Edebiyatı Bölümü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Tefsir Bilim Dalı, 2009)
      Kur'ân'da Tuğyan Kavramı? adlı bu çalışmanın amacı Kur'ân'daki olumsuz nitelikli kavramlardan biri olan tuğyan kavramını türevleriyle birlikte incelemek, konu etrafında eski ve yeni tefsirlerde yapılan değerlendirmeleri ...
    • Kant'ta aklın eleştirisi 

      Öner, Ebru (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe Bölümü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Felsefe Tarihi Bilim Dalı, 2009)
      Bu çalışmanın amacı; Immanuel Kant'ta aklın ne olduğu ve aklın neyi bilip neyi bilemeyeceğini eleştiri yoluyla belirlemek, böylece aklın sınırlarını ortaya koymak ve metafiziğin imkânını araştırmaktır. Araştırmamız üç ana ...
    • Mustafa Asım Köksal'ın C-aetani'ye yadığı Reddiye'nin değerlendirilmesi 

      İmamoğlu Gündoğdu, Züleyha (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi Bilim Dalı, 2010)
      M. Âsım Köksal (1913-1998) hayatını ilme adamış, çeşitli dînî konularda eserler kaleme almış bir İslâm tarihçisidir. İtalyan Oryantalist Leone Caetani'nin (1869-1935) yazmış olduğu İslâm'a yönelik pek çok iddia içeren ...
    • Elmalılı tefsirinin kırâat ilmi açısından değerlendirilmesi 

      Duran, Tugay (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Tefsir Bilim Dalı, 2010)
      Ana bölümünü Cumhuriyet döneminin en meşhur tefsiri Hak Dini Kur'ân Dili'nin kırâatlere göre değerlendirilmesini oluşturan bu çalışma, bir giriş ve iki bölümden oluşmaktadır.Giriş kısmında bu tefsirin müellifi Elmalılı ...
    • Arapçada müspet ve menfî cümle yapısı 

      Ekici, İbrahim (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / Arap Dili ve Belagatı Bilim Dalı, 2010)
      Arapçada cümle iki unsur arasında müspet veya menfî olarak bir ilgi kurar. Bu ilgi ya bir bilgi veya duygu aktarımına yönelik olur. Cümle çerçevesinde bilgi veya duygunun müspet veya menfi olarak aktarımı Arapçada iki ...
    • Flash programında kavram karikatürleri ile desteklenerek hazırlanmış öğrenme nesnelerinin sosyal bilgiler dersinde kullanılması 

      Yarar, Seher (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Bölümü / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2010)
      Araştırma, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde flash programında hazırlanmış kavram karikatürleri ile desteklenmiş öğrenme nesnelerinin öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına ve kalıcılık ...