Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçın, Seher
dc.contributor.authorAvşar, Asiye Şengül
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:45Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1309-6575
dc.identifier.issn1309-6575
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNd05EYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5036
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi dördüncü sınıf öğrencilerinin aldıkları meslek bilgisi derslerinin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesidir. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde eğitim gören toplam 313 son sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin %69'u kadın, %31'i erkektir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen "Meslek Bilgisi Derslerini Değerlendirme Formu" ölçekleme işlemi için kullanılmıştır. Yapılan ölçekleme işlemi sonunda öğrencilerin en önemli gördükleri ders "Okul Deneyimi" olarak bulunmuştur. Bu dersi sırasıyla "Sınıf Yönetimi", "Öğretim İlke ve Yöntemleri", "Eğitim Psikolojisi", "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı", "Ölçme ve Değerlendirme" ve "Özel Eğitim" dersleri takip etmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to scale pedagogy courses taken by senior class students year students in faculty of education with rank-order judgment. This research was conducted with 313 fourth year students in total studying in Ankara University Faculty of Educational Sciences and Recep Tayyip Erdoğan University Faculty of Education in 2012-2013 academic year. 69 percent of the participants were woman and %31 of them were man. Form for Evaluating Pedagogy Courses developed by the researchers was used for scaling. After scaling, it is found that the most important course is "school experience" according to students. The others are "classroom management, teaching methods and approaches, educational psychology, educational technologies and material development, measurement and evaluation and special education" respectively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleEğitim Fakültesi Meslek Bilgisi Derslerinin Sıralama Yargıları Kanunuyla Ölçeklenmesien_US
dc.title.alternativeScaling Pedagogy Courses Faculty of Education With Rank- Order Judgmentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalEğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster