Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOdacı, Hatice
dc.contributor.authorÇelik, Çiğdem Berber
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:46Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.002
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprNE9UazBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5045
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının siber zorbalığa ilişkin duyarlık düzeylerini belirlemek ve siber zorbalığa ilişkin duyarlık düzeylerinin cinsiyet rolü, öğrenim görülen bölüm, internet kullanım amacı gibi değişkenlere göre incelemektir. Ayrıca araştırmada; siber zorbalığa ilişkin duyarlık düzeyinin cinsiyete, siber zorbalığa maruz kalma durumuna ve internete bağlanma yoluna göre farklılaşıp farklılaşmadığı da araştırılmıştır. Katılımcılar, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi’nin farklı bölümlerine devam eden 349 kız ve 187 erkek toplam 536 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Siber Zorbalığa İlişkin Duyarlık Ölçeği, BEM Cinsiyet Rolü Değerlendirme Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi, bağımsız gruplar t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmen adaylarının siber zorbalığa ilişkin duyarlık düzeylerinin yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca, kadınsı ve androjen cinsiyet rolü tutumuna sahip olanların belirsiz ve erkeksi cinsiyet rolüne sahip olanlara göre, fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmenliğinde öğrenim görenlerin rehberlik ve psikolojik danışmanlık bölümü öğrencilerine göre, interneti iletişim ve eğitim amaçlı kullananların eğlence amaçlı kullananlara göre, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre siber zorbalığa ilişkin duyarlıklarının daha yüksek olduğu belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to determine the sensitivity levels of teacher candidates relating to cyber bullying and investigate sensitivity levels to cyber bullying according to variables such as gender role, department attended and aim of internet use. Additionally the research researched whether sensitivity levels relating to cyber bullying varied depending on gender, exposure to cyber bullying and internet connection route. Participants included a total of 536 undergraduate students, 349 female and 187 male, attending different departments in Karadeniz Technical University, Fatih Faculty of Education. Data collection tools used included the Cyberbullying Sensitivity Scale, Bem’s Sex-Role Inventory and a Personal Information Form. One-way analysis of variance and the independent groups t-test were used for data analysis. The research findings showed that teacher candidates had high levels of sensitivity to cyber bullying. Additionally, in this study it was determined that those with feminine and androgynous sex role attitudes had higher sensitivity to cyber bullying compared to those with undifferentiated and masculine sex roles; science and social studies teaching candidates had higher sensitivity compared to guidance and psychological counseling department students; those using the internet for communication and education had higher sensitivity compared to those using the internet for entertainment; and female students had higher sensitivity compared to male students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Siber Zorbalığa İlişkin Duyarlılıklarının Cinsiyet Rolleri ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Sensitivity to Cyber Bullying of Teacher Candidates According to Sex Roles and Other Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.29299/kefad.2018.19.02.002
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1174en_US
dc.identifier.endpage1187en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster