Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİpek, Cemalettin
dc.contributor.authorKahveci, Gökhan
dc.contributor.authorCamadan, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:47Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZMk1qUTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5049
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ve okul yöneticiliğine karşı tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Recep Tayip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde 2. ve 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan 211 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “ Okul Yöneticiliğine Yönelik Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Verilerin analizi için bağımsız örneklemler t Testi ve Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumları arttıkça, okul yöneticisi olma isteklerinin azaldığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the attitudes of the pre-service class teachers towards the teaching profession and school principalship. The study group consists of 211 pre-service primary teachers attaining the second and fourth grades in the Faculty of Education of Recep Tayyip Erdogan University in 2011-2012 academic years. The data of the study is obtained by “the attitude scale for the profession of teaching” and “the attitude scale for school principalship”. In data analysis, free sample t test is performed and Pearson coefficient of correlation is calculated. As a result of study; the more pre-service teachers have positive attitudes towards teaching profession the less they have demand to become school principal.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ve Okul yöneticiliğine yönelik tutumları1en_US
dc.title.alternativeThe attitudes of pre-service class teachers towards teaching profession and School principalshipen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.endpage226en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster