• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bağlanma stilleri, psikolojik i̇yi oluş ve sosyal güvende hissetme: aralarındaki i̇lişki ne?

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (626.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Çelik, Çiğdem Berber

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Berber-Çelik, Ç. (2018). Bağlanma stilleri, psikolojik iyi oluş ve sosyal güvende hissetme: aralarındaki ilişki ne? Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 27-40.

Özet

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin psikolojik iyi oluş ve sosyal güvende ve memnuniyeti yordayıp yordamadığını belirlemektir. Araştırma grubu, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin çeşitli bölümlerinde öğrenim görmekte olan 299 kız, 143 erkek toplam 442 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak; İlişki Ölçekleri Anketi, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Sosyal Güvende Hissetme ve Memnuniyet Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 23.0 istatistik programı kullanılmış olup tanımlayıcı ve çıkarımlı istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Bulgular psikolojik iyi oluş ile güvenli bağlanma arasında pozitif yönde anlamlı, saplantılı bağlanma arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu; sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile güvenli bağlanma arasında pozitif yönde anlamlı, korkulu bağlanma arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca bağlanma stillerinin psikolojik iyi oluşu ve sosyal güvende hissetme ve memnuniyeti anlamlı bir şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.
 
The aim of this research is to determine whether or not attachment styles of university students predicted psychological well-being, and social safeness and pleasure. The research group comprised a total of 442 students, 299 females and 143 males, enrolled at Recep Tayyip Erdoğan University Faculty of Education. The Relationship Scale Questionnaire, Psychological Well-Being Scale, Social Safeness and Pleasure Scale and Demographic Information Form were used as data collection tools. The SPSS 23.0 statistical program was used for analysis of data, using descriptive and inferential statistical techniques. Results found a positive significant correlation between psychological well-being and secure attachment with a negative significant relationship with obsessive attachment. There was a positive significant correlation between social safeness and pleasure with secure attachment and a negative significant correlation with fearful attachment. Additionally, it was concluded that attachment styles significantly predicted psychological well-being and social safeness and pleasure.
 

Kaynak

Bayburt Eği̇ti̇m Fakültesi̇ Dergi̇si̇

Cilt

13

Sayı

25

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNE56azRPQT09
https://hdl.handle.net/11436/5053

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.