• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin rehber öğretmene (psikolojik danışman) ilişkin algılarının incelenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2013

Yazar

Camadan, Fatih
Kahveci, Gökhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Camadan, F. & Kahveci, G. (2013). Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin rehber öğretmene (psikolojik danışman) ilişkin algılarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1371-1392.

Özet

Bu araştırmanın temel amacı yönetici ve öğretmenlerin rehber öğretmene (psikolojik danışman) ilişkin algılarının metafor analizi yöntemiyle incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma yolu izlenerek gerçekleştirilmiştir. Bunun yanında toplanan verilerin analizinde ise nitel analiz tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 öğretim yılında, Rize il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 181 yönetici, 209 öğretmen olmak üzere toplam 390 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak hazırlanan formda Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman) kavramına ilişkin algıları ortaya çıkarmak için katılımcılardan “Rehber öğretmen (Psikolojik Danışman)… gibidir, çünkü…” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Katılımcıların ifadelerinin değerlendirilmesinde içerik analizi tekniği ve Pearson X2 testi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların ifadeleri analiz edildiğinde ürettikleri metaforlardan toplam sekiz adet kavramsal kategori oluşturulmuştur. Daha fazla metaforun üretildiği kategorilerin yöneticiler tarafından ortaya koyuluşu, sırasıyla Yol Gösteren, Problem Çözen, Geliştiren, Keşfeden, Dost, Lider, Koruyan ve Yararsız; öğretmenler tarafından ortaya koyuluşu ise sırasıyla Yol Gösteren, Geliştiren, Problem Çözen, Dost, Keşfeden, Yararsız, Lider ve Koruyan kategorisi şeklinde olduğu görülmüştür. Ayrıca kavramsal kategorilerin katılımcıların kadro türü (yönetici ve öğretmen) ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.
 
The main purpose of this study is to examine the view of school administrators and teachers to school counselor (Psychological Counselor) by metaphor analysis. Comparison method of relational screening models has been followed during the research. Content analysis of qualitative analysis methods has been followed to analyze collected data. Study group of the research had total 390 individuals, 181 of which were school administrators and 209 of which were teachers who worked in the elementary schools in Rize city center and districts in the academic year of 2011-2012. In the form prepared for a data collection tool concerning the research, the participants were asked to complete the sentence “A school counselor (Psychological Counselor) is like ..., because ... “ in order to reveal the perceptions of school counselor (Psychological Counselor) content analysis method and Pearson X2 test was used for the assessment of participants’ statements. When the statements of participants were analyzed, eight total conceptual categories were created from the metaphors they produce. It was shown that school administrators respectively stated the categories in which more metaphors were produced like Guiding, Problem Solving, Developing, Discovering, Friend, Leader, Protector and Ineffective; teachers respectively stated like Guiding, Developing, Problem Solving, Friend, Discovering, Ineffective, Leader and Protector. It was also understood that conceptual categories did not show any significant difference depending on the variables of staff type (school administrator and teacher) and gender.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri

Cilt

13

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRM01EUXhNUT09
https://hdl.handle.net/11436/5061

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.