Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCamadan, Fatih
dc.contributor.authorKahveci, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:49Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:49Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRM01EUXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5061
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı yönetici ve öğretmenlerin rehber öğretmene (psikolojik danışman) ilişkin algılarının metafor analizi yöntemiyle incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma yolu izlenerek gerçekleştirilmiştir. Bunun yanında toplanan verilerin analizinde ise nitel analiz tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 öğretim yılında, Rize il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 181 yönetici, 209 öğretmen olmak üzere toplam 390 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak hazırlanan formda Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman) kavramına ilişkin algıları ortaya çıkarmak için katılımcılardan “Rehber öğretmen (Psikolojik Danışman)… gibidir, çünkü…” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Katılımcıların ifadelerinin değerlendirilmesinde içerik analizi tekniği ve Pearson X2 testi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların ifadeleri analiz edildiğinde ürettikleri metaforlardan toplam sekiz adet kavramsal kategori oluşturulmuştur. Daha fazla metaforun üretildiği kategorilerin yöneticiler tarafından ortaya koyuluşu, sırasıyla Yol Gösteren, Problem Çözen, Geliştiren, Keşfeden, Dost, Lider, Koruyan ve Yararsız; öğretmenler tarafından ortaya koyuluşu ise sırasıyla Yol Gösteren, Geliştiren, Problem Çözen, Dost, Keşfeden, Yararsız, Lider ve Koruyan kategorisi şeklinde olduğu görülmüştür. Ayrıca kavramsal kategorilerin katılımcıların kadro türü (yönetici ve öğretmen) ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the view of school administrators and teachers to school counselor (Psychological Counselor) by metaphor analysis. Comparison method of relational screening models has been followed during the research. Content analysis of qualitative analysis methods has been followed to analyze collected data. Study group of the research had total 390 individuals, 181 of which were school administrators and 209 of which were teachers who worked in the elementary schools in Rize city center and districts in the academic year of 2011-2012. In the form prepared for a data collection tool concerning the research, the participants were asked to complete the sentence “A school counselor (Psychological Counselor) is like ..., because ... “ in order to reveal the perceptions of school counselor (Psychological Counselor) content analysis method and Pearson X2 test was used for the assessment of participants’ statements. When the statements of participants were analyzed, eight total conceptual categories were created from the metaphors they produce. It was shown that school administrators respectively stated the categories in which more metaphors were produced like Guiding, Problem Solving, Developing, Discovering, Friend, Leader, Protector and Ineffective; teachers respectively stated like Guiding, Developing, Problem Solving, Friend, Discovering, Ineffective, Leader and Protector. It was also understood that conceptual categories did not show any significant difference depending on the variables of staff type (school administrator and teacher) and gender.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin ve öğretmenlerin rehber öğretmene (psikolojik danışman) ilişkin algılarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination on the view of school administrators and teachers to school counselor (psychological counselor)en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1371en_US
dc.identifier.endpage1392en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster