• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal bilgiler öğretmenlerinin "sosyal bilgiler" kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (569.2Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Beldağ, Adem
Geçit, Yılmaz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Beldağ, A. & Geçit, Y. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin "sosyal bilgiler" kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 92-108.

Özet

Bu çalışmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler kavramına ilişkin algıları incelenmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı bu algıların hangi metaforlarla ifade edildiklerinin ortaya konulmasıdır Bu çalışma olgubilim çerçevesinde nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Rize ilinde görev yapan 59 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizi, 30 farklı metafor üretildiğini ve "yaşam" metaforunun en yüksek frekansa sahip olduğunu, metaforların "disiplinlerarası bir yaklaşım, hayatın kendisi, tarihsel bir disiplin ve yeniliğe açık bir disiplin olarak sosyal bilgiler" olmak üzere dört farklı kategoride toplandığını göstermiştir.
 
In this study, social-studies-teachers' perceptions related to concept of social studies were examined. In this contex the study aimed to reveal metaphors used by these teachers when stating their perceptions. This is a descriptive study in which qualitative research methods (phenomenological framework). The study sample includes 59 social-studies-teachers who currently work in Rize province. Data analyses showed that the term "life" had the highest frequency among 30 other metaphors, and the metaphors might be classified into four categories; interdisciplinary, life itself, social studies as a historical discipline and social studies as an evolving discipline.
 

Kaynak

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

16

Sayı

USBES ÖZEL SAYI II

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNNE5qRXhNUT09
https://hdl.handle.net/11436/5192

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [91]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.