dc.contributor.author | Beldağ, Adem | |
dc.contributor.author | Geçit, Yılmaz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-19T20:29:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-19T20:29:19Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Beldağ, A. & Geçit, Y. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin "sosyal bilgiler" kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 92-108. | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-0493 | |
dc.identifier.issn | 2148-4929 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNNE5qRXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11436/5192 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler kavramına ilişkin algıları incelenmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı bu algıların hangi metaforlarla ifade edildiklerinin ortaya konulmasıdır Bu çalışma olgubilim çerçevesinde nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Rize ilinde görev yapan 59 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizi, 30 farklı metafor üretildiğini ve "yaşam" metaforunun en yüksek frekansa sahip olduğunu, metaforların "disiplinlerarası bir yaklaşım, hayatın kendisi, tarihsel bir disiplin ve yeniliğe açık bir disiplin olarak sosyal bilgiler" olmak üzere dört farklı kategoride toplandığını göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, social-studies-teachers' perceptions related to concept of social studies were examined. In this contex the study aimed to reveal metaphors used by these teachers when stating their perceptions. This is a descriptive study in which qualitative research methods (phenomenological framework). The study sample includes 59 social-studies-teachers who currently work in Rize province. Data analyses showed that the term "life" had the highest frequency among 30 other metaphors, and the metaphors might be classified into four categories; interdisciplinary, life itself, social studies as a historical discipline and social studies as an evolving discipline. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin "sosyal bilgiler" kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi | en_US |
dc.title.alternative | The analysis of social studies teachers' perceptions towards "social studies" concept with the help of metaphors | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | RTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Beldağ, Adem | |
dc.contributor.institutionauthor | Geçit, Yılmaz | |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | USBES ÖZEL SAYI II | en_US |
dc.identifier.startpage | 92 | en_US |
dc.identifier.endpage | 108 | en_US |
dc.ri.edit | oa | en_US |
dc.relation.journal | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |