Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBeldağ, Adem
dc.contributor.authorGeçit, Yılmaz
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:19Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationBeldağ, A. & Geçit, Y. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin "sosyal bilgiler" kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 92-108.en_US
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNNE5qRXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5192
dc.description.abstractBu çalışmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler kavramına ilişkin algıları incelenmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı bu algıların hangi metaforlarla ifade edildiklerinin ortaya konulmasıdır Bu çalışma olgubilim çerçevesinde nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Rize ilinde görev yapan 59 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizi, 30 farklı metafor üretildiğini ve "yaşam" metaforunun en yüksek frekansa sahip olduğunu, metaforların "disiplinlerarası bir yaklaşım, hayatın kendisi, tarihsel bir disiplin ve yeniliğe açık bir disiplin olarak sosyal bilgiler" olmak üzere dört farklı kategoride toplandığını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, social-studies-teachers' perceptions related to concept of social studies were examined. In this contex the study aimed to reveal metaphors used by these teachers when stating their perceptions. This is a descriptive study in which qualitative research methods (phenomenological framework). The study sample includes 59 social-studies-teachers who currently work in Rize province. Data analyses showed that the term "life" had the highest frequency among 30 other metaphors, and the metaphors might be classified into four categories; interdisciplinary, life itself, social studies as a historical discipline and social studies as an evolving discipline.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin "sosyal bilgiler" kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizien_US
dc.title.alternativeThe analysis of social studies teachers' perceptions towards "social studies" concept with the help of metaphorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBeldağ, Adem
dc.contributor.institutionauthorGeçit, Yılmaz
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issueUSBES ÖZEL SAYI IIen_US
dc.identifier.startpage92en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster