• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mixture Rasch Model with main and interaction effects of covariates on latent class membership

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (305.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Karadavut, Tuğba
Cohen, Allan S.
Kim, Seock-Ho

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Karadavut, T., Cohen, A.S. & Kim, S.H. (2019). Mixture Rasch Model with Main and Interaction Effects of Covariates on Latent Class Membership. International Journal of Assessment Tools in Education, 6(3), 362-377. https://doi.org/10.21449/ijate.592789

Özet

Covariates have been used in mixture IRT models to help explain why examinees are classed into different latent classes. Previous research has considered manifest variables as covariates in a mixture Rasch analysis for prediction of group membership. Latent covariates, however, are more likely to have higher correlations with the latent class variable. This study investigated effects of including latent variables as covariates in a mixture Rasch model, in presence of and in absence of interactions between the covariates. Results indicated the latent and manifest covariates influenced latent class membership but did not have much influence on class ability means or class proportions. The influence was relatively higher for latent covariates compared to manifest covariates. The effects of the covariates on class membership and on item parameters were class specific. Substantial effects of covariates on item parameters yielded smaller standard errors for item parameter estimates. A significant interaction term also had an effect on the coefficients for predicting and explaining latent class membership.

Kaynak

International Journal of Assessment Tools in Education

Cilt

6

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.21449/ijate.592789
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNek1Ua3pNdz09
https://hdl.handle.net/11436/5350

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.