Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTemur, Özer Fatih
dc.date.accessioned2019-10-23T08:21:15Z
dc.date.available2019-10-23T08:21:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/569
dc.description.abstractRize ilinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, yöneticilerin karar verme stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılığına etkisi ile çeşitli değişkenler açısından anlamlı bir fark veya ilişkinin olup olmadığını saptamak bu araştırmanın amacını belirtmektedir.Araştırma 2010-2011 yıllarında Rize merkezinde, ilçelerinde ve belde-köylerinde görev yapan, toplam 18 branşta 971 öğretmen üzerinden yapılmış, verilerin analizi için de SPSS programı kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin örgütsel bağlılığı genel olarak düşük düzeyde çıkmıştır. Bu sonuca göre; öğretmenlerin okula karşı kendilerini sorumlu hissetmediği, okulunu benimsemediği ortaya çıkmıştır.Cinsiyet değişkeni açısından baktığımızda; duygusal bağlılık yönünden bayanların erkeklerden daha yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Medeni durum açısından baktığımızda; herhangi bir anlamlılık bulunamamıştır. Seminere katılma değişkeni açısından baktığımızda; seminere katılmayan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyi seminere katılan öğretmenlerden yüksek çıkmıştır. Okulun bulunduğu yer değişkeni açısından baktığımızda; belde-köylerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık puan ortalaması il ve ilçede görev yapan öğretmenlerden yüksek çıkmıştır. Branş değişkeni açısından baktığımızda; anlamlı bir ilişkinin olmadığı saptanmıştır. Yaş değişkeni açısından baktığımızda yaş yükseldikçe örgütsel bağlılığın arttığı sonucu çıkmıştır. Eğitim değişkeni açısından baktığımızda; eğitim düzeyi yükseldikçe örgütsel bağlılığın arttığı sonucu çıkmıştır. Kıdem değişkeni açısından herhangi bir anlamlı farka rastlanamamıştır.Bayan öğretmen algılarına göre; yöneticilerin karar verme stillerini incelediğimizde, yöneticilerin daha çok çekingen davrandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Yöneticilerin evli-dul öğretmenlere karşı karar verirken kendilerini daha çekimser hissettiklerini, onların sahip olduğu sorumlulukları göz önünde bulundurarak daha esnek davrandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Yüksek lisan mezunu öğretmenlere göre yöneticiler karar verirken daha çekimser davranıyor, kararlarını zamana yayıyor, karar verirken bir an önce olsun diyerek panik karar veriyor sonucuna ulaşılmıştır. 1-5 yıllık öğretmenlere göre yöneticiler kararlarında daha dikkatlidir. Yaş düştükçe öğretmenlerde, yöneticilere yönelik kaçıngan ve çekimser karar verme algısı düşmektedir.Yöneticilerin dikkatli karar verme sitili ile öğretmenlerin normatif bağlılıkları arasındaki korelasyonun negatif olduğu sonucuna ulaşılmış, bu sonuç öğretmenlerin, yöneticilerinin dikkatli karar verme sitillerine ilişkin algıları arttıkça normatif bağlılık algılarının azaldığını göstermektedir. Yine yöneticilerin dikkatli karar verme sitili ile öğretmenlerin devamlılık bağlılıkları arasındaki korelasyonun negatif olduğu sonucuna ulaşılmış, bu sonuç öğretmenlerin, yöneticilerinin dikkatli karar verme sitillerine ilişkin algıları arttıkça devamlılık bağlılık algılarının azaldığını göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarar verme stillerien_US
dc.subjectDecision making stylesen_US
dc.subjectOkul yöneticilerien_US
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectÖrgütsel bağlılıken_US
dc.subjectOrganizational commitmenten_US
dc.subjectÖğretmen algısıen_US
dc.subjectTeacher perceptionen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleÖğretmen algılarına göre yöneticilerin karar verme stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılığına etkisi: Rize ili örneğien_US
dc.title.alternativeRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorTemur, Özer Fatih
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster