Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvşar, Asiye Şengül
dc.contributor.authorYalçın, Seher
dc.date.accessioned2020-12-19T20:42:55Z
dc.date.available2020-12-19T20:42:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAvsar, A.S., Yalcin, S. (2015). Öğrencilerin okuma başarılarını açıklayan ailesel değişkenlerin CHAID analizi ile belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 40(179), 1-9. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjeE5qZzJOZz09en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjeE5qZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5799
dc.description.abstractOkuma becerisinin hem günlük yaşamdaki hem de diğer dersler için önemi, PISA 2009 veli anketinin Türkiye’de uygulanmamış olması ve ailesel faktörlerin okuma başarısıyla olan ilişkisinin bu anket doğrultusunda araştırılmamış olması bu araştırmayı gerekli kılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin PISA 2009 okuma okuryazarlığı testinden seçilen mad delerden elde ettikleri okuma becerileri başarı puanlarını açıklayan ailesel faktörlerin belirlenmesidir. İlişkisel tarama modelinde olan bu araştırma, Ankara ilinde 10. sınıf düzeyinde öğrenim gören 170 öğrenci ve velisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, PISA 2009 uygulamasında okuma okuryazarlığı testinden seçilen maddelere öğrencilerin verdiği yanıtlar ve veli anketinden elde edilen bilgilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin okuma becerilerini açıklayan değişkenler karar ağaçları yöntemlerinden CHAID analizi ile belirlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, çocuğunun okuldaki öğretmenlerinin büyük bölümünün alanında yeterli ve kendini işine adamış olduğunu düşünen velilerin, çocuklarının okuma başarılarının daha yüksek olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe importance of reading skills both in daily life and in other courses, the fact that PISA 2009 parent questionnaire was not conducted in Turkey and that the relationship between parental variables and reading skills was not investigated within the framework of this questionnaire necessitate this study. The purpose of this study is to determine the parental variables that explain the reading skills success scores of the students with the information gathered from the parent questionnaire and students’ answers to the selected items of the PISA 2009 reading literacy test. Using the correlational model, this study has been carried out with 170 10th graders in Ankara and their parents. Data consists of information gathered from the parent questionnaire and the responses students give to the selected items of the PISA 2009 reading literacy test. Explanatory variables of the reading skills of the students have been determined with one of the decision trees methods, CHAID analysis. According to the findings of the study, it was found that the students whose parents think that most of the teachers in their school are qualified in their field and devoted to their work have higher scores in terms of reading success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, eğitim araştırmalarıen_US
dc.titleÖğrencilerin okuma başarılarını açıklayan ailesel değişkenlerin CHAID analizi ile belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the parental variables that explain students’ reading success by Using CHAID analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAvşar, Asiye Şengül
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue179en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage9en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster