• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal bilgiler dersinde ARCS motivasyon modeline dayalı öğretimin akademik başarı, kalıcılık ve derse karşı motivasyon düzeyine etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

569392.pdf (6.531Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Ersoy, Serpil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersinde ARCS Motivasyon Modeli'ne dayalı öğretimin akademik başarı, öğrenme kalıcılığı, motivasyon üzerindeki etkisini incelemek ve öğrencilerin uygulama süresince yapılan etkinliklere ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin birlikte ele alındığı karma araştırma desenlerinden gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 24'ü kontrol grubu 22'si deney grubu olmak üzere toplam 46 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 18,0 paket programı, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel sonuçları ARCS Motivasyon Modeli'nin akademik başarı, öğrenme kalıcılığı ve motivasyon üzerinde etkili bir model olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmanın nitel sonuçlarına göre ise deney grubu öğrencilerinin etkinliklerin öğrenmeyi kolaylaştırdığı, sosyal bilgiler dersine olan ilgiyi artırdığı, derslerin eğlenceli geçtiği şeklinde olumlu görüşler bildirdikleri tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: ARCS Motivasyon Modeli, Sosyal Bilgiler Dersi, Motivasyon, Akademik Başarı, Öğrenme Kalıcılığı, Öğrenci Görüşleri. The purpose of this research is to examine the effect of ARCS Motivation Model-based teaching in Social Studies course on academic achievement, permanent learning, and motivation and to determine the opinions of the students about the activities carried out during the practice period. The grounded design among the mixed research designs in which both quantitative and qualitative methods are approached together was used in the research. The study group of the research consisted of 46 fifth grade students, 24 of whom were in control group and 22 of whom were in experimental group. Whereas SPSS 18.0 package program was conducted in the analysis of the quantitative data obtained in the study, the content analysis was used in the analysis of the qualitative data. The quantitative results of the study indicated that ARCS Motivation Model is an effective model on academic achievement, permanent learning, and motivation. According to the qualitative results of the study, it was concluded that the students in the experimental group reported positive opinions showing that the activities facilitated learning process, increased the student interest in the Social Studies course, and made the course fun. Keywords: ARCS Motivation Model, Social Studies Course, Motivation, Academic Achievement, Permanent Learning, Student Opinions.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/612

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.