Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopu, Fatma Burcu
dc.contributor.authorReisoğlu, İlknur
dc.contributor.authorYılmaz, Türkan Karakuş
dc.contributor.authorÖztürk, M. Ertuğrul
dc.contributor.authorGöktaş, Yüksel
dc.date.accessioned2020-12-19T20:51:44Z
dc.date.available2020-12-19T20:51:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprMU1USTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/6130
dc.description.abstractÜç boyutlu sanal dünyalar öğrenme ortamları olarak kullanıcılarına yeni ufuklar kazandırmaktadırlar. Bununla birlikte, üç boyutlu öğrenme ortamlarının belirlenen hedeflere ulaşılmasında etkili olabilmeleri için dikkatli bir şekilde geliştirilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada Second Life’ta kış sporları teması altında bir öğrenme ortamının analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme süreci ayrıntılı olarak anlatılmaktadır. Analiz, tasarım, geliştirme ve uygulama aşamalarında dikkat edilmesi gereken unsurlardan bahsedilmektedir. Çalışmada, 3B sanal dünyalarda etkili bir öğrenme ortamı tasarımı sırasında kaçınılması gereken önemli faktörler tartıştıldığı için gelecek tasarımcılara rehber olması beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractThree-dimensional (3D) virtual worlds represent a new horizon when used as learning environments. However, three-dimensional learning environments need to be carefully developed in order to be effective achieving the specified goals. In this study, the analysis, design, development, imlementation and evaluation process to create a learning environment in the form of an island with the theme of winter sports within Second Life (a virtual world) is described in detail. Steps to be noted in the analysis, design, development and implemetation phases are mentioned. We expect that this study will be helpful to future designers, as we discuss several crucial factors to consider and pitfalls to avoid during the design of an effective learning environments in this 3D virtual world.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleGaz Ve Toz Bulutundan 3b Sanal Öğrenme Ortamınaen_US
dc.title.alternativeFrom Clouds Of Gas And Dust To 3d Virtual Learning Environmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage191en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster