• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rational-emotive behavior therapy for dysfunctional anger: A case study

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (679.9Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2021

Yazar

Kabadayı, Fedai
Yüksel, Galip

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kabadayi, F. & Yuksel, G. (2021). Rational-Emotive Behavior Therapy for Dysfunctional Anger: A Case Study. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy , 39(4), 522-537. https://doi.org/10.1007/s10942-020-00384-x

Özet

Anger and related problems are common conditions in everyday life. Anger is often experienced as a feeling that leads to disruptive consequences. Often, anger can be seen among young people, especially in romantic relationships. This case study didactically presents rational-emotive behavior therapy treatment of dysfunctional anger in an 18-year-old Turkish woman. The client mostly experienced intensive anger problems including physical signs and symptoms. The therapy sessions covered the client's problems with her boyfriend. Treatment focused on disputing irrational beliefs, engaging in imaginal exposure, providing psychoeducation about the principles of rational-emotive behavior therapy, and cognitive restructuring. Treatment was provided in eight sessions with a three-week follow-up. The client filled out the Oxford Happiness Questionnaire - Short Form and the Trait Anger and Anger Expression Scale. The questionnaires were used during the pre-test, mid-test, post-test, and follow-up. The psychometric scores were clinically significant. Levels of happiness and anger control increased, moreover the level of anger decreased after the end of the rational-emotive behavior therapy-based sessions.

Kaynak

Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy

Cilt

39

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s10942-020-00384-x
https://hdl.handle.net/11436/6604

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6000]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.