• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Application of fuzzy Bayesian approach on bankruptcy causes for container liner industry

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.804Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2022

Yazar

Kamal, Bünyamin
Aydın, Muhammet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kamal, B. & Aydın, M. (2022). Application of fuzzy Bayesian approach on bankruptcy causes for container liner industry. Research in Transportation Business & Management, 43, 100769. https://doi.org/10.1016/j.rtbm.2021.100769
10.1016/j.rtbm.2021.100769

Özet

The crucial role of the container liner industry in international trade suggests that understanding why container liner firms go bankrupt is vital to the stability, sustainability, and health of container liner transportation. For prevention of the bankruptcies, it is important to reveal the leading causes. Taken the container liner industry into consideration, this paper constructs a novel model of the causal mechanism of bankruptcy from a holistic perspective. Probabilistic relationships between failure causes are revealed qualitatively and quantitatively utilizing a Fuzzy Bayesian Network approach. Following that scenario, sensitivity and validation analyses are carried out to increase the accuracy of findings. Results of the research indicate that when external and internal causes exist together then the probability of bankruptcy occurrence appears with the highest percentage. This supports the research body suggesting that an integrated approach is a more powerful approach in explaining the causes of the bankruptcy than internal or external causes do separately. It is also observed that compared to the external factors, internal causes are found to more contribute to a bankruptcy of a container liner firm. Policy makers and stakeholders in the container liner transportation can utilize the results of this paper in the prevention of firm bankruptcy.

Kaynak

Research in Transportation Business & Management

Cilt

43

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.rtbm.2021.100769
https://hdl.handle.net/11436/6876

Koleksiyonlar

  • DNZF, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [102]
  • Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [34]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.