• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Main barriers and possible enablers of academicians while publishing

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (879.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2022

Yazar

Aydın, Abdulkerim
Yürük, Süleyman Eren
Reisoğlu, İlknur
Göktaş, Yüksel

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Aydin, A., Yürük, S. E., Reisoğlu, İ., & Goktas, Y. (2022). Main barriers and possible enablers of academicians while publishing. Scientometrics, 1–28. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s11192-022-04528-x

Özet

This study aims to determine the cognitive, social, physical, and affective barriers that prevent academics from publishing and the enablers suggested to overcome these barriers. The study, using the phenomenological research method, involved semi-structured interviews conducted with 41 academicians differing in gender, branch, age, and experience. The deductive analysis of the obtained data showed that the academicians had cognitive difficulties especially in writing the IMRAD sections and writing in English. Their social barriers were found to include the difficulty of journal evaluation processes, the problems experienced in carrying out collaborative studies, and educational, administrative, and family responsibilities. The physical barriers included problems about time management, data collection process, and infrastructure. Lastly, the main affective barriers were not being in the right mood for writing, thinking that studies do not contribute to real life, fear of rejection, lack of self-confidence, and perfectionism. The academicians suggested various enablers, such as finding a good research topic, improving one's English language skills, cooperating, and insisting on acceptance.

Kaynak

Scientometrics

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s11192-022-04528-x
https://hdl.handle.net/11436/7055

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • PubMed İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2443]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Development of academic writing block scale (Awbs): A validity and reliability study 

    Gülay, Ersin; Ungan, Suat (2022)
    Academic writing block is a psychology-based writing problem that has a productivity-lowering effect on the publishing process. This study aimed to develop a valid and reliable assessment tool to measure academic writing ...
  • Veli bilgilendirme programının ilk okuma yazma sürecine katkısı hakkındaki veli ve öğretmen görüşleri 

    Ölmez, Nurcan (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2017)
    İlk okuma ve yazma öğretiminin başarılı bir şekilde tamamlanabilmesi için veli-öğretmen-öğrenci işbirliğinin kurulabilmesi oldukça önemlidir. Yapılan araştırmada görülmüştür ki velilerin bu süreçte yaşadığı sorunlar, ...
  • Effect of writing-to-learn strategy on undergraduates' conceptual understanding of electrostatics 

    Atasoy, Şengül (Springer Heidelberg, 2013)
    The purpose of this study is to explore the effect of Writing-to-Learn (WTL) strategy on undergraduates' conceptual understanding of electrostatics. the sample of the study was 54 university students registered at elementary ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.