• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çevrim içi öğrenme ortamlarında kullanılan platformlar ve dijital araçlar: ilköğretim matematik öğretmenleri gözüyle

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.352Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Akşan Kılıçaslan, Elif
Tuğaç, Mühibe Nur
Eryılmaz Toksoy, Seyhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Akşan Kılıçaslan, E., Tuğaç, M.N. & Eryılmaz Toksoy, S. (2022). Çevrim İçi Öğrenme Ortamlarında Kullanılan Platformlar ve Dijital Araçlar: İlköğretim Matematik Öğretmenleri Gözüyle. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3582), 407-425. https://doi.org/10.19171/uefad.1080474

Özet

Bu araştırmada pandemi sürecinde ilköğretim matematik öğretmenlerinin çevrim içi öğrenme ortamlarında kullandıkları platform ve dijital araçların belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan 28 ilköğretim matematik öğretmeninin açık uçlu ankete verdikleri cevaplar aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin içerik analizine tabi tutulmasıyla bulgulara ulaşılmıştır. İlköğretim matematik öğretmenleri tarafından en çok kullanılan platformun ZOOM, en çok tercih edilen öğretim teknolojisinin ise Z-Kitap olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin dijital araçlardan farklı amaçlarla faydalandıkları, ancak en fazla etkili öğrenmeyi sağlamak için kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin çevrim içi platform ve dijital araçlardan beklentileri; ulaşılabilirlik ve öğrencilerin aktif olması dışında, kullanımlarının kolay olması, her konuya uyarlanabilmesi, çeşitli materyal sunması, dikkat çekmesi, ücretsiz olması, dil seçeneğinin olması ve görüntü ve ses kalitesinin yüksek olması şeklinde özetlenebilir. Her öğrencinin dijital teknolojilere ulaşması ve derse aktif şekilde katılımının sağlanması için ebeveynlerle işbirliği yapılması önerilebilir.
 
In this study, it was aimed to determine the use of online platform and instructional technologies by primary school mathematics teachers during the pandemic process. In the research, an open-ended questionnaire was applied to 28 primary school mathematics teachers working in the Ministry of National Education. Findings were obtained by subjecting the data to content analysis. As a result, it was concluded that ZOOM is the most used platform by primary school mathematics teachers, and Z-Book is the most preferred instructional technology in this process. In addition, it has been determined that teachers use instructional technologies to ensure effective learning the most. The expectations of teachers from distance education platforms and teaching technologies can be summarized as being easy to use, adaptable to every subject, offering various materials, attracting attention, being free, having a language option, and having high image and sound quality, apart from accessibility and active students. Collaboration with parents can be recomm
 

Kaynak

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

35

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.19171/uefad.1080474
https://hdl.handle.net/11436/7886

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.