Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkşan Kılıçaslan, Elif
dc.contributor.authorTuğaç, Mühibe Nur
dc.contributor.authorEryılmaz Toksoy, Seyhan
dc.date.accessioned2023-03-13T10:50:14Z
dc.date.available2023-03-13T10:50:14Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAkşan Kılıçaslan, E., Tuğaç, M.N. & Eryılmaz Toksoy, S. (2022). Çevrim İçi Öğrenme Ortamlarında Kullanılan Platformlar ve Dijital Araçlar: İlköğretim Matematik Öğretmenleri Gözüyle. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3582), 407-425. https://doi.org/10.19171/uefad.1080474en_US
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.1080474
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7886
dc.description.abstractBu araştırmada pandemi sürecinde ilköğretim matematik öğretmenlerinin çevrim içi öğrenme ortamlarında kullandıkları platform ve dijital araçların belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan 28 ilköğretim matematik öğretmeninin açık uçlu ankete verdikleri cevaplar aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin içerik analizine tabi tutulmasıyla bulgulara ulaşılmıştır. İlköğretim matematik öğretmenleri tarafından en çok kullanılan platformun ZOOM, en çok tercih edilen öğretim teknolojisinin ise Z-Kitap olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin dijital araçlardan farklı amaçlarla faydalandıkları, ancak en fazla etkili öğrenmeyi sağlamak için kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin çevrim içi platform ve dijital araçlardan beklentileri; ulaşılabilirlik ve öğrencilerin aktif olması dışında, kullanımlarının kolay olması, her konuya uyarlanabilmesi, çeşitli materyal sunması, dikkat çekmesi, ücretsiz olması, dil seçeneğinin olması ve görüntü ve ses kalitesinin yüksek olması şeklinde özetlenebilir. Her öğrencinin dijital teknolojilere ulaşması ve derse aktif şekilde katılımının sağlanması için ebeveynlerle işbirliği yapılması önerilebilir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the use of online platform and instructional technologies by primary school mathematics teachers during the pandemic process. In the research, an open-ended questionnaire was applied to 28 primary school mathematics teachers working in the Ministry of National Education. Findings were obtained by subjecting the data to content analysis. As a result, it was concluded that ZOOM is the most used platform by primary school mathematics teachers, and Z-Book is the most preferred instructional technology in this process. In addition, it has been determined that teachers use instructional technologies to ensure effective learning the most. The expectations of teachers from distance education platforms and teaching technologies can be summarized as being easy to use, adaptable to every subject, offering various materials, attracting attention, being free, having a language option, and having high image and sound quality, apart from accessibility and active students. Collaboration with parents can be recommen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik öğretmenien_US
dc.subjectDijital araçlaren_US
dc.subjectÇevrim içi öğrenmeen_US
dc.subjectMathematics teacheren_US
dc.subjectDigital toolsen_US
dc.subjectOnline learningen_US
dc.titleÇevrim içi öğrenme ortamlarında kullanılan platformlar ve dijital araçlar: ilköğretim matematik öğretmenleri gözüyleen_US
dc.title.alternativePlatforms and digital tools used in the online learning environment: through the eye of primary school mathematics teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorTuğaç, Mühine Nur
dc.contributor.institutionauthorEryılmaz Toksoy, Seyhan
dc.identifier.doi10.19171/uefad.1080474en_US
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage407en_US
dc.identifier.endpage425en_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster