dc.contributor.author | Akıncı, Muhammed | |
dc.contributor.author | Köse, Erdoğan | |
dc.date.accessioned | 2023-10-04T06:01:05Z | |
dc.date.available | 2023-10-04T06:01:05Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Akıncı, M. & Köse, E. (2023). A meta-evaluation research on measurement and evaluation course. Trakya Journal of Education,
13(2), 817-829. https://doi.org/10.24315/tred.1075308 | en_US |
dc.identifier.issn | 2630-6301 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24315/tred.1075308 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11436/8421 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersi
Programının Değerlendirilmesi başlıklı çalışmanın metadeğerlendirmesinin yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda çalışmanın Eğitimde Değerlendirme Standartları
Ortak Komitesi (JCSEE) tarafından belirlenen Program
Değerlendirme Standartlarını ne ölçüde karşıladığı ortaya
koyulmuştur. Araştırmada yöntemsel olarak meta-değerlendirme
prosedürleri benimsenmiş, bu bağlamda gerçekleştirilen
işlemlerde JCSEE tarafından belirlenen Değerlendirmede Hesap
Verebilirlik standartları dikkate alınmıştır. Meta-değerlendirmesi
yapılan araştırmanın gerekli standartları taşıyıp taşımadığının
kontrolünde ise araştırmacılar tarafından geliştirilen Program
Değerlendirme Standartları Kontrol Listesi kullanılmıştır. Bu
amaçla bir iç, bir de dış değerlendirici tarafından çalışmanın etkin
bir program değerlendirme araştırmasında olması gereken doğru
planlama, geçerli ve güvenilir veri toplanma, gerekli analizleri
yapma ve raporlaştırma niteliklerini taşıyıp taşımadığına yönelik
kontroller yapılmıştır. İç ve dış değerlendiricilerden elde edilen
verilere göre bu araştırma JCSEE tarafından belirlenen Program
Değerlendirme Standartları’nı büyük oranda (%88,33)
karşılamaktadır. Ayrıca her iki değerlendiriciye göre Amaca
Uygunluk Standartları %88,9, Fizibilite Standartları %75,
Doğruluk Standartları %100 oranında karşılanırken, Uygunluk
Standartları dış değerlendiriciye göre %87,5, iç değerlendiriciye
göre ise %75 oranında karşılanmaktadır. Bunun yanında
uzmanlar araştırmada özellikle kültürel değerler, çıkarlar,
bağlamlar ve çıkar çatışmaları kavramları hakkında yeterli bilgi
sağlanmadığı görüşündedir. Araştırma bulgularından yola
çıkarak program değerlendirme ve meta-değerlendirme
çalışmalarının daha etkin bir biçimde yürütülmesine yönelik
öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study aimed to make a meta-evaluation of the
study titled Evaluation of Measurement and Evaluation in Education
Curriculum. For this purpose, the study was conducted to determine
the extent to which the research complies with the Program Evaluation
Standards determined by the Joint Committee on Standards for
Educational Evaluation (JCSEE). Methodologically, meta-evaluation
procedures were adopted in the research, and the Evaluation
Accountability Standards determined by JCSEE were considered in the
transactions carried out in this context. The Program Evaluation
Standards Checklist developed by the researchers was used to control
whether the meta-evaluated research met the required standards. For
this purpose, controls were made by an internal and an external
evaluator to reveal whether the study has the qualities of accurate
planning, valid and reliable data collection, performing the necessary
analyzes, and reporting, which should be in an effective program
evaluation research. The results of the meta-evaluation indicate that
the study under examination demonstrates a high degree of alignment
with the Program Evaluation Standards used by internal and external
evaluators, with a concordance rate of 88.33%. In addition, according
to both evaluators, Utility Standards were met by 88.9%, Feasibility
Standards by 75%, and Accuracy Standards by 100%, while Propriety
Standards were met at a rate of 87.5% according to the external
evaluator and 75% according to the internal evaluator. Moreover, the
experts think that more information should have been provided in the
research, especially about the concepts of cultural values, interests,
contexts, and conflicts of interest. Based on the research findings,
suggestions were made to conduct program evaluation and metaevaluation studies more effectively | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Trakya University | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Meta-değerlendirme | en_US |
dc.subject | Ölçme | en_US |
dc.subject | Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Program değerlendirme | en_US |
dc.subject | Program standartları | en_US |
dc.subject | Meta-evaluation | en_US |
dc.subject | Measurement | en_US |
dc.subject | Evaluation | en_US |
dc.subject | Program evaluation | en_US |
dc.subject | Program standard | en_US |
dc.title | A meta-evaluation research on measurement and evaluation course | en_US |
dc.title.alternative | Eğitimde ölçme ve değerlendirme dersine yönelik bir meta değerlendirme çalışması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | RTEÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Akıncı, Muhammed | |
dc.identifier.doi | 10.24315/tred.1075308 | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 817 | en_US |
dc.identifier.endpage | 829 | en_US |
dc.relation.journal | Trakya Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |