Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkıncı, Muhammed
dc.contributor.authorKöse, Erdoğan
dc.date.accessioned2023-10-04T06:01:05Z
dc.date.available2023-10-04T06:01:05Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAkıncı, M. & Köse, E. (2023). A meta-evaluation research on measurement and evaluation course. Trakya Journal of Education, 13(2), 817-829. https://doi.org/10.24315/tred.1075308en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1075308
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8421
dc.description.abstractBu çalışmada, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersi Programının Değerlendirilmesi başlıklı çalışmanın metadeğerlendirmesinin yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın Eğitimde Değerlendirme Standartları Ortak Komitesi (JCSEE) tarafından belirlenen Program Değerlendirme Standartlarını ne ölçüde karşıladığı ortaya koyulmuştur. Araştırmada yöntemsel olarak meta-değerlendirme prosedürleri benimsenmiş, bu bağlamda gerçekleştirilen işlemlerde JCSEE tarafından belirlenen Değerlendirmede Hesap Verebilirlik standartları dikkate alınmıştır. Meta-değerlendirmesi yapılan araştırmanın gerekli standartları taşıyıp taşımadığının kontrolünde ise araştırmacılar tarafından geliştirilen Program Değerlendirme Standartları Kontrol Listesi kullanılmıştır. Bu amaçla bir iç, bir de dış değerlendirici tarafından çalışmanın etkin bir program değerlendirme araştırmasında olması gereken doğru planlama, geçerli ve güvenilir veri toplanma, gerekli analizleri yapma ve raporlaştırma niteliklerini taşıyıp taşımadığına yönelik kontroller yapılmıştır. İç ve dış değerlendiricilerden elde edilen verilere göre bu araştırma JCSEE tarafından belirlenen Program Değerlendirme Standartları’nı büyük oranda (%88,33) karşılamaktadır. Ayrıca her iki değerlendiriciye göre Amaca Uygunluk Standartları %88,9, Fizibilite Standartları %75, Doğruluk Standartları %100 oranında karşılanırken, Uygunluk Standartları dış değerlendiriciye göre %87,5, iç değerlendiriciye göre ise %75 oranında karşılanmaktadır. Bunun yanında uzmanlar araştırmada özellikle kültürel değerler, çıkarlar, bağlamlar ve çıkar çatışmaları kavramları hakkında yeterli bilgi sağlanmadığı görüşündedir. Araştırma bulgularından yola çıkarak program değerlendirme ve meta-değerlendirme çalışmalarının daha etkin bir biçimde yürütülmesine yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to make a meta-evaluation of the study titled Evaluation of Measurement and Evaluation in Education Curriculum. For this purpose, the study was conducted to determine the extent to which the research complies with the Program Evaluation Standards determined by the Joint Committee on Standards for Educational Evaluation (JCSEE). Methodologically, meta-evaluation procedures were adopted in the research, and the Evaluation Accountability Standards determined by JCSEE were considered in the transactions carried out in this context. The Program Evaluation Standards Checklist developed by the researchers was used to control whether the meta-evaluated research met the required standards. For this purpose, controls were made by an internal and an external evaluator to reveal whether the study has the qualities of accurate planning, valid and reliable data collection, performing the necessary analyzes, and reporting, which should be in an effective program evaluation research. The results of the meta-evaluation indicate that the study under examination demonstrates a high degree of alignment with the Program Evaluation Standards used by internal and external evaluators, with a concordance rate of 88.33%. In addition, according to both evaluators, Utility Standards were met by 88.9%, Feasibility Standards by 75%, and Accuracy Standards by 100%, while Propriety Standards were met at a rate of 87.5% according to the external evaluator and 75% according to the internal evaluator. Moreover, the experts think that more information should have been provided in the research, especially about the concepts of cultural values, interests, contexts, and conflicts of interest. Based on the research findings, suggestions were made to conduct program evaluation and metaevaluation studies more effectivelyen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTrakya Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeta-değerlendirmeen_US
dc.subjectÖlçmeen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectProgram değerlendirmeen_US
dc.subjectProgram standartlarıen_US
dc.subjectMeta-evaluationen_US
dc.subjectMeasurementen_US
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectProgram evaluationen_US
dc.subjectProgram standarden_US
dc.titleA meta-evaluation research on measurement and evaluation courseen_US
dc.title.alternativeEğitimde ölçme ve değerlendirme dersine yönelik bir meta değerlendirme çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAkıncı, Muhammed
dc.identifier.doi10.24315/tred.1075308en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage817en_US
dc.identifier.endpage829en_US
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster