Sevgi değerinin kazanılmasında yaratıcı drama kullanımının sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine yansımaları
The reflections of creative drama use in gaining the volu of love on prospective elemantary school teachers opinions
Özet
The aim of this study is to examine the reflections of creative drama usage on the opinions of prospective classroom teachers in gaining the value of love. This study, which was designed in the case study design, consisted of the third year students studying at the Department of Primary Education in the Department of Elementary Education, Recep Tayyip Erdoğan University, Faculty of Education, 2019-2020 fall semester. “Veril Personal Information Form” and “Semi-Structured Interview Form”,“ Metaphor Form”, “Creative Drama Diary”,“ Application Study: Picture of Love Value” and “Personal Information Form” developed by the researcher as a data collection tool. Focus Group Interview six. The data collection tools developed by the researcher were used before and after creative drama education. Content analysis method and descriptive analysis method were used for data analysis. As a result of the research, it was seen that the prospective classroom teachers stated that creative drama method provides permanent learning in gaining love value. Bu araştırmanın amacı, sevgi değerinin kazanılmasında yaratıcı drama kullanımının sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine yansımalarını incelemektir. Durum çalışması deseninde tasarlanan bu çalışma Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 2019-2020 güz eğitim-öğretim döneminde öğrenim görmekte olan 3.sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri görüşme ve doküman analizi teknikleriyle toplanmış olup veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “ Kişisel Bilgi Formu ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu”, “Metafor Formu”, “Yaratıcı Drama Günlüğü” , “Uygulama Çalışması: Sevgi Değerini Resmet” ve “Odak Grup Görüşmesi” olmak üzere altı farklı araç kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplama araçları yaratıcı drama eğitimi verilmeden ve verildikten sonra kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi ve betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının sevgi değerinin kazanılmasında yaratıcı drama yönteminin kalıcı öğrenme sağladığını belirttikleri görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11436/858Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Yaratıcı drama eğitimi alan sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulamaları dersinde karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri
Gülakan, Hakan (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda yaptıkları öğretmenlik uygulamalarında yaratıcı drama yöntemini kullanmalarına yönelik görüşlerini belirlemek ve bu yöntemi ... -
Yaratıcı Drama ile Canlılar Dünyasına Yolculuk
Bu araştırmada 3.sınıf ‘Canlılar Dünyasına Yolculuk’ ünitesinin yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesi sürecinde öğrencilerin fen bilimleri dersi ile yaratıcı drama yöntemine yönelik görüşlerine, fen bilimleri dersi başarılarındaki ... -
Yaratıcı Yazma Ve Yaratıcı Drama Yaklaşımının İlkokul Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerine Ve Yardımseverlik Tutumlarına Etkisi
Memiş, Aysel; Sever, Esra; Bozkurt, Metin (2016)Bu araştırma, yaratıcı yazma ve yaratıcı drama yaklaşımının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine ve yardımseverlik tutumlarına etkisini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu; ...