• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sevgi değerinin kazanılmasında yaratıcı drama kullanımının sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine yansımaları

The reflections of creative drama use in gaining the volu of love on prospective elemantary school teachers opinions

Thumbnail

Göster/Aç

0092144.pdf (2.674Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Yaylı, Betül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of this study is to examine the reflections of creative drama usage on the opinions of prospective classroom teachers in gaining the value of love. This study, which was designed in the case study design, consisted of the third year students studying at the Department of Primary Education in the Department of Elementary Education, Recep Tayyip Erdoğan University, Faculty of Education, 2019-2020 fall semester. “Veril Personal Information Form” and “Semi-Structured Interview Form”,“ Metaphor Form”, “Creative Drama Diary”,“ Application Study: Picture of Love Value” and “Personal Information Form” developed by the researcher as a data collection tool. Focus Group Interview six. The data collection tools developed by the researcher were used before and after creative drama education. Content analysis method and descriptive analysis method were used for data analysis. As a result of the research, it was seen that the prospective classroom teachers stated that creative drama method provides permanent learning in gaining love value.
 
Bu araştırmanın amacı, sevgi değerinin kazanılmasında yaratıcı drama kullanımının sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine yansımalarını incelemektir. Durum çalışması deseninde tasarlanan bu çalışma Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 2019-2020 güz eğitim-öğretim döneminde öğrenim görmekte olan 3.sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri görüşme ve doküman analizi teknikleriyle toplanmış olup veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “ Kişisel Bilgi Formu ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu”, “Metafor Formu”, “Yaratıcı Drama Günlüğü” , “Uygulama Çalışması: Sevgi Değerini Resmet” ve “Odak Grup Görüşmesi” olmak üzere altı farklı araç kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplama araçları yaratıcı drama eğitimi verilmeden ve verildikten sonra kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi ve betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının sevgi değerinin kazanılmasında yaratıcı drama yönteminin kalıcı öğrenme sağladığını belirttikleri görülmüştür.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/858

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Yaratıcı drama eğitimi alan sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulamaları dersinde karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri 

    Gülakan, Hakan (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2019)
    Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda yaptıkları öğretmenlik uygulamalarında yaratıcı drama yöntemini kullanmalarına yönelik görüşlerini belirlemek ve bu yöntemi ...
  • Yaratıcı Yazma Ve Yaratıcı Drama Yaklaşımının İlkokul Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerine Ve Yardımseverlik Tutumlarına Etkisi 

    Memiş, Aysel; Sever, Esra; Bozkurt, Metin (2016)
    Bu araştırma, yaratıcı yazma ve yaratıcı drama yaklaşımının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine ve yardımseverlik tutumlarına etkisini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu; ...
  • Sınıf öğretmenlerine yönelik drama etkinlikleriyle gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi 

    Namdar, Ayşegül Oğuz; Aykaç, Murtaza; Çol, Sinem (Çağdaş Drama Derneği, 2021)
    Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerine yönelik drama etkinlikleriyle gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde Millî ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.