Basit öğe kaydını göster

The reflections of creative drama use in gaining the volu of love on prospective elemantary school teachers opinions

dc.contributor.authorYaylı, Betül
dc.date.accessioned2020-10-02T07:15:54Z
dc.date.available2020-10-02T07:15:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/858
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the reflections of creative drama usage on the opinions of prospective classroom teachers in gaining the value of love. This study, which was designed in the case study design, consisted of the third year students studying at the Department of Primary Education in the Department of Elementary Education, Recep Tayyip Erdoğan University, Faculty of Education, 2019-2020 fall semester. “Veril Personal Information Form” and “Semi-Structured Interview Form”,“ Metaphor Form”, “Creative Drama Diary”,“ Application Study: Picture of Love Value” and “Personal Information Form” developed by the researcher as a data collection tool. Focus Group Interview six. The data collection tools developed by the researcher were used before and after creative drama education. Content analysis method and descriptive analysis method were used for data analysis. As a result of the research, it was seen that the prospective classroom teachers stated that creative drama method provides permanent learning in gaining love value.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sevgi değerinin kazanılmasında yaratıcı drama kullanımının sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine yansımalarını incelemektir. Durum çalışması deseninde tasarlanan bu çalışma Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 2019-2020 güz eğitim-öğretim döneminde öğrenim görmekte olan 3.sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri görüşme ve doküman analizi teknikleriyle toplanmış olup veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “ Kişisel Bilgi Formu ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu”, “Metafor Formu”, “Yaratıcı Drama Günlüğü” , “Uygulama Çalışması: Sevgi Değerini Resmet” ve “Odak Grup Görüşmesi” olmak üzere altı farklı araç kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplama araçları yaratıcı drama eğitimi verilmeden ve verildikten sonra kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi ve betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının sevgi değerinin kazanılmasında yaratıcı drama yönteminin kalıcı öğrenme sağladığını belirttikleri görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisher0-Belirleneceken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSevgi = Love ; Değer = Value ; Yaratıcı Drama = Creative drama ; Sınıf Öğretmeni Adayları = Prospective Classroom Teachers
dc.subjectSevgien_US
dc.subjectLoveen_US
dc.subjectDeğeren_US
dc.subjectValueen_US
dc.subjectYaratıcı Dramaen_US
dc.subjectCreative dramaen_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adaylarıen_US
dc.subjectProspective Classroom Teachersen_US
dc.titleSevgi değerinin kazanılmasında yaratıcı drama kullanımının sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine yansımalarıen_US
dc.titleThe reflections of creative drama use in gaining the volu of love on prospective elemantary school teachers opinions
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorYaylı, Betül
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster