Yazar "RTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü" için Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
-
Coğrafya eğitimi araştırmalarında temel yönelimler
Geçit, Yılmaz (2010)Bu çalışmanın temel amacı; ortaöğretim coğrafya öğretiminde 2000 yılından günümüze (2009) kadar geçen süreçte yapılan coğrafya eğitimi araştırmalarını konu alanlarına göre sınıfl andırarak bundan sonraki araştırmalara ışık ... -
A corpus investigation on the journal of social sciences of the Turkic world
Yılmaz, İsa (Horizon Research Publishing, 2018)In recent years, a rapid development in computer technologies has been witnessed and feasibility of data access has been increased. In today’s world, restoring documents, or data in general, and transferring them to ... -
Development of academic writing block scale (Awbs): A validity and reliability study
Gülay, Ersin; Ungan, Suat (2022)Academic writing block is a psychology-based writing problem that has a productivity-lowering effect on the publishing process. This study aimed to develop a valid and reliable assessment tool to measure academic writing ... -
The effect of critical reading skills on the evaluation skills of the creative reading process
Baki, Yasemin (2020)Purpose: To raise authentically creative individuals, it is compulsory to employ contemporary reading methods. Although critical reading, which is the main medium for accessing the right knowledge, is defined as a sub-category ... -
İlköğretim sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme durumlarıyla ilgili temel çalışmalar
Geçit, Yılmaz (2011)Bu çalışmanın temel amacı; ilköğretim sosyal bilgiler öğretiminde 2000 yılından günümüze (2009) kadar geçen süreçte yapılan sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme durumlarıyla ilgili araştırmaları belirleyerek bundan ... -
Okuma eğitimi açısından Sevim Ak'ın çocuk öykülerinde söz varlığı
Aktaş, Elif (2016)Ana dili öğretimi sürecinde etkin bir işlevi olan çocuk edebiyatı ürünleri, içerdiği söz varlığı unsurları ile çocukların aktif ve pasif kelime dağarcığının gelişiminde önem taşır. Bu çalışma, son dönem çocuk edebiyatının ... -
Ortaokul öğrencilerinin okumaya ilişkin kaygı ve tutumlarının okuma alışkanlığı üzerindeki etkisi: Bir yapısal eşitlik modellemesi
Baki, Yasemin (Turkish Education Assoc, 2017)In this research, it was aimed to analyze the effects of reading attitudes and reading anxiety of middle school students reading habits through structural equation modeling. the study group, which was formed by simple ... -
Out-of-school learning to achieve the spatial perception skills: A case study
Seyhan, Ayşe (2019)The cognitive depiction and comprehension of the structure, existence and relations of a place and its reflection and restructuring in the mind of a place is called spatial perception. Individuals’ perceptions of place ... -
A research on speech anxiety of prospective Turkish teachers
Baki, Yasemin; Karakuş, Neslihan (Kamla-Raj Enterprises, 2015)This research aims to find whether prospective teachers' speech anxiety change in accordance to various factors (gender, grade level) with meaningful difference. the research uses the descriptive research method of shading. ... -
Theology teacher candidates’ perspectives of geography
Geçit, Yılmaz (2018)Geography and religion have received a vast amount of attention in education, separately. It is well known that there are various interactions between religions and geography or geographical facts. However, it is still not ... -
Yapılandırmacı yaklaşım temelli ilköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde zihin haritalama tekniğine ilişkin öğretmen görüşleri
Şeyihoğlu, Ayşegül; Kartal, Ayça (2010)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde zihin haritalama tekniğinin uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubu 20 ilköğretim öğretmeninden oluşmaktadır. ... -
Zarf tamlayıcısı kavramı ve öğretimi üzerine bir inceleme
Dil bilgisi öğretim sürecinde öğrencilerin yaşadıkları en önemli sorunlardan birinin dil bilgisel kavramlarla ilgili karmaşa olduğu görülmektedir. Öğrencilerin karmaşa yaşadıkları dil bilgisel kavramlardan biri de zarf ...