• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Can stress-related growth be enhanced by psychoeducational group intervention? A randomized controlled trial

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.498Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Yazıcı-Kabadayı, Sema
Öztemel, Kemal

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yazıcı-Kabadayı, S., & Öztemel, K. (2024). Can stress-related growth be enhanced by psychoeducational group intervention? A randomized controlled trial. Current Psychology: A Journal for Diverse Perspectives on Diverse Psychological Issues. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s12144-024-05903-y

Özet

Stress is an essential part of life. Stress, which is often associated with psychopathology, also offers opportunities for development and growth. We believe that focusing on the positive outcomes of stressful situations will be beneficial for mental health in the long term. The present study investigated the effect of the stress-related growth (SRG) psychoeducation program on the SRG level of Turkish university students. The sample consisted of 28 participants. The intervention group (n = 14) received a 10-session SRG psychoeducation program, whereas the control group (n = 14) did not receive any intervention. SRG scores increased after the intervention for participants in the intervention group, and this increase continued at follow-up measurements. No significant changes were observed in the control group. The results showed that the intervention had a large effect size in increasing SRG levels in non-clinical populations. The intervention seems promising for increasing the SRG level of individuals facing stressful situations. We recommend that SRG-targeted interventions should be conducted as part of preventive and protective mental health studies in non-clinical populations.

Kaynak

Current Psychology

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s12144-024-05903-y
https://hdl.handle.net/11436/8952

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.