Erişim şekli için "info:eu-repo/semantics/openAccess" EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 61, listelenen: 41-60
-
Mühendislik tasarıma dayalı stem eğitiminin okul öncesi öğrencilerinin problem çözme becerisine etkisi
(Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)Bu çalışmanın amacı mühendislik tasarımına dayalı STEM eğitiminin okul öncesi eğitim gören çocukların problem çözme becerileri üzerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma yöntemi olarak durum çalışması yöntem türlerinden ... -
Okul dışı öğrenme ortamlarında işlenen insan ve çevre ünitesinin akademik başarı üzerindeki etkisi
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2021)Bu araştırmanın amacı; 5. sınıf insan ve çevre ünitesinin bütünüyle okul dışı ortamlarda yürütülmesine yönelik hazırlanan bir öğretmen rehber materyalinin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki kısa ve uzun süreli ... -
Öğretmenlik uygulaması dersinin üç paydaşının beklentilerinin beklentinin ihlali teorisine göre tespiti
(Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2021)This study aimed to identify the expectations of three stakeholders (pre-service teachers, supervisor teacher, and mentor faculty member) from other stakeholders and the process of field experience course that was recently ... -
Özel yetenekli öğrencilerin STEM mesleklerine yönelik ilgilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2023)Araştırmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin STEM mesleklerine yönelik ilgilerinin bazı değişkenlere göre incelemektir. Bu amaca bağlı olarak araştırmada alan taraması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubunu bilim ... -
Özel yetenekli öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik zihinsel modellerinin belirlenmesi
(2021)Araştırmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik zihinsel modellerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımları türlerinden özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. ... -
Preservice science teachers’ collaborative knowledge building through argumentation on healthy eating in a computer supported collaborative learning environment
(Sakarya University, 2017)The purpose of this study was to investigate preservice science teachers’ collaborative knowledge building through socioscientific argumentation on healthy eating in a multiple representation-rich computer supported ... -
Prospective middle school mathematics teachers’ knowledge of linear graphs in context of problem-posing
(International Electronic Journal of Elementary Education, 2016)This study examined prospective middle school mathematics teachers’ problem-posing skills by investigating their ability to associate linear graphs with daily life situations. Prospective teachers were given linear graphs ... -
Remedying science student teachers' misconceptions of force and motion using worksheets based on constructivist learning theory
(2011)This study aims to remedy science student teachers' misconceptions of force and motion using worksheets. The study was carried out with thirty eight science student teachers (SSTs) who were in their first grade in a Faculty ... -
Secondary school students' interest in physics, chemistry and biology concepts from developmental view
(Scientia Socialis, 2021)n secondary school, where students begin to be more interested in physics, chemistry and biology, it is an important issue how their interests are in terms of all three subject areas according to grade levels. The aim of ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin üslü ifadelerle ilgili matematiksel düşünme süreçlerinin incelenmesi
(Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2023)Matematiksel düşünme, öğrencilerin fikirler arasındaki ilişkileri görebilme becerilerini geliştiren dinamik bir süreçtir. Bu çalışmada ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin beceri temelli soruları çözme sürecindeki ... -
Student teachers' conceptions about global warming and changes in their conceptions during pre-service education: A cross sectional study
(2011)Global warming is one of the important environmental problems whose dangerous effects are increasing gradually. The study reported herein aimed to reveal student teachers' conceptions about global warming and the effect ... -
Student teachers' ways of thinking and ways of understanding digestion and the digestive system in biology
(2012)The purpose of this study was to identify the ways in which student teachers understand digestion and the digestive system and, subsequently, their ways of thinking, as reflected in their problem solving approaches and the ... -
Synthesis, crystal structure and spectroscopic studies of a mixed ligand copper (II) complex: trans-bis(succinimidato)-bis(benzylamino)Cu(II)
(Verlag der Zeitschrift fur Naturforschung, 2006)The molecules of the title compound, [Cu(C11H13N 2O2)2], lie across centres of inversion in space group P21/c and are linked by intermolecular N-H?O and C-H?O hydrogen bonds. The central Cu atom has a slightly distorted ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının gazlarda sıcaklık-hacim-basınç ilişkisini anlama seviyeleri
(2010)Kimya, maddeleri ve maddeler arasındaki ilişkileri inceleyen bir bilim dalıdır. Bu bilim dalı ile ilgili öncelikle öğrencilerin “madde” kavramını ve özellikle katı, sıvı ve gaz maddelerin özelliklerini zihinlerinde doğru ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının Mol kavramındaki işlem becerilerinin belirlenmesi
(2010)Ülkemizde, temeli matematik uygulamalarına dayanan fen konularında öğrencilerin işlem becerilerini doğru bir şekilde kullanamamaları, fen eğitiminin sorunlarından biri olarak görülmektedir. Çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni ... -
Teacher educators' views of "model" concept and their mental models
(Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2014)The aim of this study is to reveal teacher educators' views of model and also to determine their mental models about it. Phenomenographic research design has been carried out in this study. the sample of study consists of ... -
The use of Jigsaw collaborative learning method in teaching socioscientific issues : The case of nuclear energy
(Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2015)This research examines the influence of Jigsaw, which is a collaborative learning (CL) method, on students' views and decision-making processes concerning the use of nuclear energy. the research included 60 fourth-year ... -
Üslü ifadeler konusu ile ilgili üç aşamalı kavram testi geliştirme çalışması
(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2021)Kavram yanılgılarını tespit etmenin yollarından biri “Üç aşamalı testler”dir. Bu testlerde birinci aşamada öğrenciden doğru olan cevabı seçmesi istenmektedir. İkinci aşamada yaptığı seçimin açıklamasını yani çözümünü ... -
Views Of the teaching staff on web based mathematics teaching prepared on high school-1 functions
(2007)A Web Based Mathematics Teaching site including the subject of functions was designed with regard to constructivist approach for this study. The site was introduced 10 teaching staff from KTU, Fatih Faculty of Education ... -
Yerel sosyobilimsel konularda kavram karikatürleri aracılığıyla sekizinci sınıf öğrencilerinin argüman kalitelerinin geliştirilmesi
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2021)Öğrenciler karşılaştıkları sosyobilimsel konularla (SBK) ilgili bir karara varırken derinlemesine bir tartışma yani argümantasyon süreci yaşarlar. Bu araştırmada, yerel SBK’de hazırlanan kavram karikatürlerinin, öğrencilerin ...