Yayın tarihi için İşletme Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 70, listelenen: 21-40
-
Using artificial intelligence to predict decisions of the Turkish constitutional court
(Sage Publications, 2021)This article draws on an artificial intelligence (AI) technique to predict whether an individual application regarding the Turkish Constitutional Court's public morality and freedom of expression cases leding to a "violation" ... -
Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi
(2021)Müzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır. Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde ... -
Tüketici boykot davranışının belirleyicileri üzerine bir araştırma: Ağızdan ağıza iletişimin aracılık rolü
(2021)Günümüz tüketicileri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla satın alma yapmanın yanında, işletme politikalarını beğendikleri işletmeleri desteklemek ya da aksine işletme politikalarını beğenmedikleri işletmeleri cezalandırmak ... -
Entegre raporlama içerik öğelerinin yatırımcı kararları üzerindeki etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2021)Finansal tablolar yatırımcıların karar almalarında en çok başvurulan kaynaklardan biridir. Finansal tablolar, firmaların durumunu yansıtan belgeler olmakla beraber, son dönemlerde yatırımcıların finansal olmayan bilgilere ... -
Tüketici sosyal ihtiyaçlarının marka sadakati oluşturma üzerine etkisi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı; sembolik tüketimin dinamik sürecinin alt boyutlarından olan sosyal ihtiyaçların, tüketicilerin marka seçimlerinde sembolik mesajlar bağlamında nasıl bir rol oynadığının araştırılmasıdır. Bu çalışmada ... -
Muhasebe bilgi sisteminde veri kalitesinin denetim kanıtlarının güvenilirliğine etkisinin değerlendirilmesi
(2021)Son yıllarda bilgi teknolojisine dayanan muhasebe bilgi sistemindeki veri kalitesi, denetim kanıtlarının güvenilirliğini ön plana çıkarmıştır. Denetim kanıtlarının güvenilirliğinde; kanıtın elde edildiği kaynak ve kaynağa ... -
Yönetim denetiminin maliyet yönetimi bilgi sisteminin geliştirilmesine etkisi: örnek bir uygulama
(2021)Son yıllarda teknolojik gelişmeler ve rekabetin yoğunlaşması işletmelerde kullanılan maliyet yönetimi bilgi sisteminin geliştirilmesini zorunlu kılmıştır. Maliyet yönetimi bilgi sisteminin geliştirilmesine katkı sağlayan ... -
Makine öğrenmesi yoluyla sendikal haklarla ilgili olarak anayasa mahkemesine yapılan bireysel başvuruların analizi
(Anayasa Hukuku Araştırmaları Derneği, 2021)Bu çalışma bir yapay zekâ tekniği olan makine öğrenmesi yoluyla Anayasa Mahkemesinin (AYM) sendikal haklarla ilgili bireysel başvuru kararlarının ihlalle sonuçlanıp sonuçlanmadığını öngörmeyi amaçlamaktadır. Konunun ... -
Seçilmiş ülkelerin yenilik performanslarının bütünleşik CRITIC-EVAMİX yöntemleriyle ölçümü
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, Avrupa Birliği ve OECD’ye üye 23 ülkenin yenilik performansının Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri (ÇKKV) teknikleriyle ölçülmesi amaçlanmıştır. Bunun için dünyada en prestijli yenilik endeksleri arasında ... -
Perakende mağaza ortam kokusunun tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi
(2021)Günümüz yoğun rekabet ortamında işletmeler hem tüketicileri etkileyebilmek hem de rekabette üstünlük sağlamak için farklı uygulamalar denemektedir. Bu kapsamda mağaza atmosferinde yer alan renk, koku, aydınlatma, müzik ... -
Muhasebe meslek mensubu adaylarının hile algısı üzerine bir araştırma: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi örneği
(Erzurum Kültür Eğitim Vakfı, 2021)Bu araştırmanın amacı muhasebe meslek mensubu adayı olan öğrencilerin hile algılarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesinde öğrenim gören 509 öğrenciye anket çalışması gerçekleştirilmiştir. ... -
Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki yerli ve yabancı turistlerin sağlıklı menü öğesi seçim davranışları üzerinde etkili olan faktörlerin incelenmesi: Bir yapısal eşitlik modeli yaklaşımı
(2021)Obezite her geçen gün artarak dünya genelinde önemli bir sağlık sorunu haline gelmiştir. Probleme çözüm bulma adına bu çalışmada turistlerin sağlıklı menü öğesi seçim davranışlarında etkili olan faktörler, planlanmış ... -
Çevrimiçi kuponların ve tek tuşla ödeme işlem kolaylığının çevrimiçi plansız satın alma üzerine etkisi
(2021)Teknolojik gelişmeler ile beraber tüketicilerin alışveriş davranışları ve ödeme alışkanlıklarında değişimler meydana gelmektedir. Kuponlar ve indirimler kazanma duygusuyla birlikte mutluluğa yol açabilmektedir. Çevrimiçi ... -
Pazarlama yönetimi açısından yaşam tarzı araştırmalarının sistematik incelemesi üzerine bir içerik analizi
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Amaç: Bu çalışma pazarlama alanında daha önce çalışılmış yaşam tarzı araştırmalarının içeriğine dair bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırmada kullanılan yöntem kalitatif araştırma olup, veriler içerik ... -
COVID-19 sürecinde online yemek siparişlerinde teknolojinin kabulü
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)COVID-19 sürecinin getirmiş olduğu kısıtlamalarla birlikte evlerinde kalmak zorunda olan tüketiciler alışverişinin çoğunu online olarak yapmaya başlamışlardır. Bu alışverişlerinden biri olan online yemek siparişi ise her ... -
Koronafobinin karar verme tarzları ve işe bağlılık üzerindeki etkileri
(Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2021)Yeni korona virüsün (Covid-19) neden olduğu pandemisüreci toplumsal, kurumsal ve bireysel düzeyde yaşam rutinleri üzerinde ciddi değişimleri beraberinde getirmiştir. Çalışma pandemi döneminde, yöneticilerin karar verme ... -
The effect of emotional benefit of cute products on impulsive buying behavior
(2021)şletmelerin pazarlama çabaları ürünün tasarımından başlayarak satış sonrası deneyime kadar devam eden bir süreçtir. Ürünün tasarımında farklılık yaratmak var olan müşterileri elde tutmaya yarayacağı gibi yeni müşteriler ... -
Internationalization of Turkish business groups: motives and institutional context
(Emerald Group Publishing, 2022)Purpose This paper aims to investigate the internationalization motives behind location choice among emerging country business groups (EBGs) and the way in which institutional factors affect Turkiye's foreign direct ... -
Return and volatility spillovers between sustainability indexes: evidences from global, regional and domestic indexes
(Taylor & Francis Ltd., 2022)In this study, we research the effect of volatility spillover between indexes, which is an indicator for issuing various new financial products such as assets based on sustainability principles to investors. We use the ... -
Institutional theory in international business studies: the period of period of 1990-2018
(Emerald Group Publishing, 2022)Purpose - The purpose of this study is to evaluate different strands of institutional theory within the internationalization process of multinational enterprises (IVINT%) in developed and emerging economies. In the light ...