Ara
Toplam kayıt 21, listelenen: 1-10
Evaluation of food safety and halal criteria in supplier selection: an application in food sector with fuzzy COPRAS method
(Universiti Putra Malaysia Press, 2021)
Supplier selection is among the crucial processes for any food industry operation. An incorrect choice when selecting a supplier will pose significant hazards in terms of food safety, and can cause substantial harm to ...
Circular economy from the point of consumption relations: Consumer’s role in maintaining circular process
(Emerald Group Publishing, 2021)
Behind the source of environmental problems lie many factors. If we do not wish to ruin the world for future generations after making our own world uninhabitable by abusing the resources, we need to think and question many ...
Internal change mechanism of integrated reporting: A field study
(MDPI, 2021)
Integrated reporting has a considerable impact on the decision-making of all stakeholders in firms. Moreover, the increasing importance of integrated reporting has brought about changes in the reporting process. The purpose ...
A new approach of energy financing: The yields of green bonds in emerging economies
(Springer, 2021)
This study focuses on a relatively new financial asset, namely the green bond which is particularly used to finance environmentally friendly and climate stimulating projects. From a point of business view, the financial ...
Using artificial intelligence to predict decisions of the Turkish constitutional court
(Sage Publications, 2021)
This article draws on an artificial intelligence (AI) technique to predict whether an individual application regarding the Turkish Constitutional Court's public morality and freedom of expression cases leding to a "violation" ...
Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi
(2021)
Müzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon
reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır.
Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde ...
Tüketici boykot davranışının belirleyicileri üzerine bir araştırma: Ağızdan ağıza iletişimin aracılık rolü
(2021)
Günümüz tüketicileri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla satın alma yapmanın yanında, işletme politikalarını
beğendikleri işletmeleri desteklemek ya da aksine işletme politikalarını beğenmedikleri işletmeleri
cezalandırmak ...
Entegre raporlama içerik öğelerinin yatırımcı kararları üzerindeki etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2021)
Finansal tablolar yatırımcıların karar almalarında en çok başvurulan kaynaklardan biridir. Finansal tablolar,
firmaların durumunu yansıtan belgeler olmakla beraber, son dönemlerde yatırımcıların finansal olmayan
bilgilere ...
Tüketici sosyal ihtiyaçlarının marka sadakati oluşturma üzerine etkisi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı; sembolik tüketimin dinamik sürecinin alt boyutlarından olan sosyal ihtiyaçların, tüketicilerin marka seçimlerinde sembolik mesajlar bağlamında nasıl bir rol oynadığının araştırılmasıdır. Bu çalışmada ...
Muhasebe bilgi sisteminde veri kalitesinin denetim kanıtlarının güvenilirliğine etkisinin değerlendirilmesi
(2021)
Son yıllarda bilgi teknolojisine dayanan muhasebe bilgi sistemindeki veri kalitesi, denetim kanıtlarının
güvenilirliğini ön plana çıkarmıştır. Denetim kanıtlarının güvenilirliğinde; kanıtın elde edildiği kaynak ve
kaynağa ...