Güncel Gönderiler: İşletme Bölümü Koleksiyonu
Toplam kayıt 131, listelenen: 61-80
-
Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi
(2021)Müzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır. Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde ... -
Determination of the world stock indices' co-movements by association rule mining
(ESAN University, 2022)Purpose: This study aims to provide preliminary information to the investor by determining which indices co-movement, with the data mining method. Design/methodology/approach: In this context, data sets containing daily ... -
A new approach of energy financing: The yields of green bonds in emerging economies
(Springer, 2021)This study focuses on a relatively new financial asset, namely the green bond which is particularly used to finance environmentally friendly and climate stimulating projects. From a point of business view, the financial ... -
Return and volatility spillovers between sustainability indexes: evidences from global, regional and domestic indexes
(Taylor & Francis Ltd., 2022)In this study, we research the effect of volatility spillover between indexes, which is an indicator for issuing various new financial products such as assets based on sustainability principles to investors. We use the ... -
Internationalization of Turkish business groups: motives and institutional context
(Emerald Group Publishing, 2022)Purpose This paper aims to investigate the internationalization motives behind location choice among emerging country business groups (EBGs) and the way in which institutional factors affect Turkiye's foreign direct ... -
Institutional theory in international business studies: the period of period of 1990-2018
(Emerald Group Publishing, 2022)Purpose - The purpose of this study is to evaluate different strands of institutional theory within the internationalization process of multinational enterprises (IVINT%) in developed and emerging economies. In the light ... -
Circular economy from the point of consumption relations: Consumer’s role in maintaining circular process
(Emerald Group Publishing, 2021)Behind the source of environmental problems lie many factors. If we do not wish to ruin the world for future generations after making our own world uninhabitable by abusing the resources, we need to think and question many ... -
Using artificial intelligence to predict decisions of the Turkish constitutional court
(Sage Publications, 2021)This article draws on an artificial intelligence (AI) technique to predict whether an individual application regarding the Turkish Constitutional Court's public morality and freedom of expression cases leding to a "violation" ... -
Evaluation of food safety and halal criteria in supplier selection: an application in food sector with fuzzy COPRAS method
(Universiti Putra Malaysia Press, 2021)Supplier selection is among the crucial processes for any food industry operation. An incorrect choice when selecting a supplier will pose significant hazards in terms of food safety, and can cause substantial harm to ... -
Internal change mechanism of integrated reporting: A field study
(MDPI, 2021)Integrated reporting has a considerable impact on the decision-making of all stakeholders in firms. Moreover, the increasing importance of integrated reporting has brought about changes in the reporting process. The purpose ... -
Ulusal muhasebede aile (hane halkı) muhasebesinin rolü ve ulusal muhasebe/Türkiye istatistik kurumu (Tüik) ilişkisi
(2012)Ulusal muhasebe; bir ülkede üretim ve geliri ölçmek için kullanılan ilkeler ve yöntemler bütünüdür. Bu kavram; ekonomi biliminde, belirli zaman döneminde, ülkenin ekonomik faaliyet düzeyini ölçmek için kullanılan muhasebe ... -
Doğrudan yabancı yatırımlar ve portföy yatırımları volatilitesi arasında nedensellik ilişkisi
(2015)Ülkeler açısından en az riskli olarak görülen doğrudan yabancı yatırımlar finansal desteğin yanı sıra teknolojik yenilikler ve işletmecilik bilgisi de sağlamaktadır. Portföy yatırımları ise riskli yatırımlar olarak ... -
Emeklilik yatırım fonlarının karakteristik özellikleri ve performansı: Türkiye örneği
(2015)Türkiye'de Bireysel Emeklilik Sistemi 27 Ekim 2003 tarihinde faaliyete geçmiştir. Sistemin amacı, bireylerin emekliliğe yönelik tasarruflarının yatırımlara yönlendirilmesi ile emeklilik döneminde bireylere ek bir gelir ... -
Bulanık veri zarflama analizi i̇le çaykur fabrikalarında etkinlik ölçümü
(2016)Türkiye dünyanın en büyük beşinci çay üreticisi olmasına karşın dünya çay ihracat hacmindeki payı ihmal edilebilir derecede düşüktür. Ayrıca, Türkiye'de kuru çay birim üretim maliyeti diğer üretici ülkelerin birim ... -
Satın alma niyeti üzerinde ürün kıtlık mesajları, algılanan kalite ve algılanan değerin etkisi
(2015)Tüketici karar süreçlerini etkilemek için pazarlama yöneticileri kıtlık çe- kiciliklerini kullanırlar. Pazarlamacılar ürünlerini satabilmek için sınırlı miktar ve süreyi kullanarak tüketicilerin satın alma niyetini arttırmaya ... -
Tat algısı için dilden daha fazlası mı gerekli? Tat testi üzerine bir uygulama
(2015)Tüketici davranışları yazınında tat algısı ile ilgili yete- rince araştırma bulunmamaktadır. Gıda ve içecek işlet- meleri ürünlerine yönelik tüketici tepkilerini anlamaya ve kontrol etmeye çalışmaktadır. Bunun yanında ... -
Türk i̇malat sanayinde risk ve performans arasındaki i̇lişki
(2017)Teorik yaklaşımlar risk ve performans ilişkinin doğasına yönelik farklı sonuçlar öngörürler. Geleneksel finans teorisi ve davranışsal firma teorisi bu ilişkiye yönelik olarak tartışmalı açıklamalar getirirler. Bu çalışmada ... -
Organik gıda satın alma niyetinde tutum, sağlık bilinci ve gıda güvenliğinin etkisi üzerine bir araştırma
(2015)Son yıllarda sağlanan ekonomik gelişmeile birlikte tüketicilerin organik gıdaya olan ilgilerinde artış meydana geldiği görülmektedir. Bu artışta yaşam süresinin uzaması ile birlikte yaşam kalitesinin yükseltilmek istenmesinin ... -
Televizyon reklamlarında standart dile karşı şiveli dilin etkisinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
(2016)Reklamcılar farklı dil geçmişleri olan tüketicilere mesajlarını gayretindedir. İşletmeciler etkili bir reklam oluşturabilmek için farklı dil geçmişine sahip tüketicileri nasıl harekete geçireceğini anlamak durumundadır. ... -
Muhasebe dersini ilk defa alan öğrencilerin derse yönelik algılarının tespiti: Karşılaştırmalı bir alan araştırması
(2012)Muhasebe dersleri işletmecilik eğitimi verilmekte olan birçok fakültede zorunlu bir derstir. Muhasebe dersinin ilk defa alınmasıyla ilgili araştırmalar, daha ziyade öğrencilerin derse yönelik algılarının ve dersin alındığı ...