• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

What is the role of resilience in predicting cyber bullying perpetrators and their victims?

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (172.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2018

Yazar

Kabadayı, Fedai
Sarı, Serkan Volkan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kabadayi, F., & Sari, S. (2018). What is the Role of Resilience in Predicting Cyber Bullying Perpetrators and Their Victims? Journal of Psychologists and Counsellors in Schools, 28(1), 102-117. https://doi.org/10.1017/jgc.2017.20

Özet

This study examined the role of resilience in the lives of cyberbullying perpetrators and their victims. Turkish adolescents (n = 444; 245 girls, 55.2%, and 199 boys, 44.8%) 15-19 years of age (mean age of 16.58 years, SD = 0.789) were recruited from different high schools. the participants completed the Cyberbullying Scale (Arcak, Knay, & Tanrkulu, 2012), the Cybervictimisation Scale (Arcak, Tanrkulu, & Knay, 2012), and the Child and Youth Resilience Measure (Arslan, 2015). the data were analysed using Pearson's correlation coefficient and simple regression. the Pearson correlations revealed that there were negative and significant correlations between cyberbullying perpetration and resilience (r = -.146, p < .01). There were negative and significant correlations between cybervictimisation and resilience (r = -0.203, p < 0.01). Simple regression also revealed that resilience was a significant individual predictor for both cyberbullying perpetration (beta = -0.146, t = -3.094, p < .001) and cyber victimisation (beta = -0.203, t = -4.357, p < .001).

Kaynak

Journal of Psychologists and Counsellors in Schools

Cilt

28

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.1017/jgc.2017.20
https://hdl.handle.net/11436/1827

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.